به گزارش پایگاه خبری رسانی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، عصر امروز نشست ادبی «عصرانه داستان‌نویسی» در سالن اجتماعات کتابخانه حرم مطهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش میهمان ویژه این عصرانه مجید ملامحمدی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان بود که برای حاضران این عصرانه ادبی به بیان خاطرات و راهکارهای شکوفاسازی استعداد نویسندگی برای نوجوانان حاضر در این نشست ادبی پرداخت.

ملامحمدی در بیان خاطرات خود به برخی از زمینه‌های شکوفاسازی ذوق نویسندگی خودپرداخت و اظهار داشت:  کتابخانه محوری اساس پیدا کردن ذوق هنری است، بر این اساس دفعی نمی‌توان نویسنده شد.

این نویسنده کودک و نوجوان با اشاره به این‌که دوران ما دوران مجلات کودک و نوجوان بود که زمینه‌ای جذاب برای شکوفایی استعدادها بود، ابراز داشت: پس از انقلاب اسلامی جریان شعر و داستان‌نویسی تقویت و گسترش یافت، مجلات داستان‌نویسی کودک در دوران من اصلی‌ترین زمینه ظهور ذوق هنری در حوزه کودک و نوجوان بود.

ملامحمدی با اشاره به چاپ اولین داستانش در «کیهان بچه‌ها» تصریح داشت تشویق اساس شکوفایی ذوق نویسندگی در من بود.

بر اساس این گزارش عصرانه داستان‌نویسی در حال حاضر در ۸ مرکز شهر به بررسی ابعاد گوناگون داستان‌نویسی می‌پردازد.

گفتنی است عصرانه داستان نویسی تلاش داشت تا نوجوانان حاضر را بابیان خاطرات منتشرنشده و ناب از تجربه نویسنده‌های کودک و نوجوان، با زمینه‌های شکوفایی استعدادهای هنری در حوزه داستان آشنا کند.(p1)