به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه زیارت مردم در اماکن مقدس در دهه کرامت شور متفاوتی دارد، مطرح کرد: یکی از ویژگی‌های شیعیان این است که با پرداختن به زیارت موضع مذهبی و سیاسی خود را مشخص می‌کنند.

وی از حرم بانوی کرامت به‌عنوان حرم اهل‌بیت(ع) نام برد و تصریح کرد: زائران در حرم بانوی کرامت همه اهل‌بیت(ع) را مورد خطاب قرار می‌دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه عشق شیعیان به اهل‌بیت(ع) فقط عاطفی و احساسی نیست، مطرح کرد: محبت ما به اهل بیت(ع) برخاسته از عقل، شعور و استدلال است و محبت رمز کوشش و کشش به سمت مجذوب است و زمانی که انسان عشق به اهل بیت(ع) را داشته باشد به سمت این خاندان جذب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه محبت راستین انسان را وادار به صف‌بندی می‌کند، مطرح کرد: انسان در محبت محبوب، از سویی مقابل دشمنان محبوب و از سویی در صف طرفداران او است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه محبان واقعی اهل‌بیت(ع) هیچگاه از تبعیت از این خاندان دست نمی‌کشد، عنوان کرد: محبت واقعی به اهل‌بیت(ع) دارای استمرار است و روز به روز نیز افزایش خواهد داشت.

وی یادآورشد: در انقلاب اسلامی نیز افرادی مدعی دفاع از حق بودند و برای ولایت فقیه درس گفتند و کتاب نوشتند اما در برهه‌ای از زمان همه این فعالیت‌ها فراموش شد چراکه این افراد به بازنگری در مباحث فکری مختلف خود رسیدند.(p2)