به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران شبکه قرآن و معارف سیما که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه امروز رسالت سنگینی بر عهده رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی است، گفت: هدف اصلی ما در دفاع از اصل انقلاب و مقابله با توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف، احیای امر و فرهنگ اهل‌بیت(ع) است.
امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی ایران دو مکتب غرب و شرق بر دنیا حکومت می‌کردند و با انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قدرت سومی در دنیا تعریف شد، افزود: قدرت‌های غرب و شرق هر دو بر اساس مادیات استوار بودند و خدا را قبول نداشتند و یا خدا را در حد کلیسا قبول داشتند و با توجه به تضاد ماهوی که با یکدیگر داشتند، برای مقابله با جمهوری اسلامی که داعیه‌دار ترویج اسلام ناب محمدی(ص) بوده است، با یکدیگر متحد شدند.
آیت‌الله سعیدی ادامه داد: وقتی امام خمینی(ره) با گوش معنوی خود صدای شکستن استخوان های مکتب شرق را شنیدند، پیام و هیأتی فرستادند هرچند آنها زیر بار نرفتند و بعدها پذیرفتند که دیر شده بود. غربی ها فکر کردندکه با تلاش های آنان شوروی و مکتب شرق شکست خورد، در حالی که پدیده انقلاب اسلامی آنها را به شکست کشانده بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه بعد از فروپاشی شوروی دنیا به دو مکتب لیبرالیسم و اسلام‌ناب که خود آمریکایی‌ها هم به این مطلب اذعان دارند، تبدیل شد، خاطرنشان کرد: براساس وعده خداوند و روایاتی که وارد شده ما معتقدیم پیروزی نهایی با ما است و راه، روش و روند هم همین را حکایت دارد.
امام‌جمعهه قم اضافه کرد: نظام کمونیسم خداراقبول ندارد و لیبرالیسم دین تحریف شده راقبول دارد، در واقع این دو در دین‌ستیزی با یکدیگر تفاوت ماهوی ندارند.
آیت‌الله سعیدی بیان داشت: اینکه امروز دشمنان چکمه‌های جنگ را آماده کرده و خود را مجهز کرده‌اند، بی‌حساب نیست چراکه نشان می‌دهد به قدرت اسلام پی برده‌اند؛ اسلام با این شکلی که فعالیت دارد و اوج می‌گیرد به زودی صدای شکسته شدن لیبرالیسم هم شنیده خواهد شد.
استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه امروزه دشمن با روش‌های مختلف به دشمنی با انقلاب اسلامی ایران پرداخته است و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، گفت: وظیفه ما در این جنگ رسانه‌ای و نرم دشمن این است که پیام انقلاب اسلامی را به جهانیان برسانیم تا انقلابی در قلب افراد صورت پذیرد و بتوانیم بر دشمنان غلبه کنیم.
آیت‌االله سعیدی حرکت در برابر دشمنان را نیازمند تدبیر، حوصله، نیرو و امکانات دانست و افزود: نباید در برابر دشمنان دچار آشفتگی شویم و لازم است با پیروی از دستورهای رهبر معظم انقلاب که دارای درایت و بینش الهی بوده و مورد عنایت امام عصر هستند، دشمنان را به عقب برانیم.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با تأکید بر اینکه ما باید از خودسازی به جامعه‌سازی و تمدن‌سازی برسیم، اظهار داشت: رسیدن به این مرحله راهی جز مسیر اهل‌بیت(ع) و تبیین و تفسیر قرآن و عترت ندارد.
آیت‌الله سعیدی احیای امر اهل‌بیت(ع) را یکی از رسالت‌های سنگین امروز جامعه دانست و ادامه داد: احیای امر اهل‌بیت(ع) نیازمند شناخت این بزرگواران و مقابله با دشمنان است و کسانی که احیاکننده امر اهل‌بیت(ع) هستند باید خود با معرفت‌ترین و عالم‌ترین افراد باشند و از نظر شیوه‌ها و رفتار با دشمنان آگاه‌ترین باشند.
نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه برای دشمن‌شناسی و مقابله با دشمنان باید کارها به صورت مطمئن و زیرساختی انجام شود و کار شکلی نتیجه‌بخش نخواهد بود، گفت: شبکه قرآن و معارف سیما در میان سایر شبکه‌ها و رسانه‌ها با توجه به عنوانی که دارد، دارای ویژگی خاصی است و نشان می‌دهد که مروج احیای اهل بیت(ع) است.
آیت‌الله سعیدی ادامه داد: حرکت امام حسین علیه‌السلام نیز در روز عاشورا برای این بود که انسازساز باشد و امام می‌خواستند به بهای شهادت خود و اسارت اهل‌بیت خود، انسان‌سازی و مؤمن واقعی تربیت کند که این امر تا زمان ما ادامه پیدا کرده و تا زمان ظهور امام زمان(عج) نیز ادامه خواهد داشت.
امام‌جمعه قم در پایان اظهار داشت: امیدواریم در شبکه قرآن و معارف سیما همچون گذشته کارهای فاخری تولید و عرضه شود و از همکاری این شبکه با آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به ویژه موکب حرم مطهر در ایام اربعین کمال تشکر را داریم و امیدواریم همکاری‌ها ادامه داشته باشد.