به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام پیش از ظهر امروز با تجلیل از برگزیدگان خواهر در ۲۶ رشته قرآنی و حدیثی به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش مسابقات قرآنی حرم مطهر  همه‌ساله به‌صورت داخلی در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام برای شناسایی استعدادهای برتر قرآنی و حدیثی در میان فراگیران قرآنی و حدیثی مرکز برگزار می‌شود.

مسابقات در دو مرحله کلاسی و رقابت‌های داخلی روزهای ۲۵ مرداد در ۶ رشته و ۲۹ مرداد در بیش از ۲۰ رشته به‌صورت شفاهی برگزارشده است؛ بر این اساس در مرحله کلاسی (سال جاری) از سوی اساتید ۳۵۰ نفر به‌عنوان برگزیده مرحله نهایی به مدیران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام  معرفی شدند که درمجموع از این تعداد ۶۸ نفر در رشته‌های مختلف به‌عنوان برگزیده نهایی انتخاب‌شده و از سوی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام مورد تجلیل قرارگرفته و گواهینامه پایان دوره دریافت کردند.

بر اساس اعلام کارشناسان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام این مسابقات شامل حفظ ۵، ۱۰،۱۵ و ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم برای رده سنی بزرگ‌سالان، حفظ ۱،۳،۵ و ۱۰ جزء برای رده سنی کودک و نوجوانان، حفظ کل قرآن کریم و ۱۵ جزء برای اساتید و حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه، برگزاری آزمون کتبی تفسیر سوره تحریم، ترجمه و مفاهیم سوره احزاب و مفاهیم دعای (دعای ۲۴ صحیفه سجادیه) از دیگر رشته‌های مورد آزمون این دوره از مسابقات قرآن کریم بوده است.

همچنین در گروه سنی کودک و نوجوان در رشته‌های حفظ ۱، ۳،۵،۱۰ و ۱۵ جزء و قرائت و ترتیل از حدود ۲۰ کودک و نوجوان به‌عنوان برگزیده تجلیل شد.

لازم به ذکر است، در گروه سنی بزرگ‌سال تمامی شرکت‌کنندگان خواهر در آزمون کتبی صورت تحریم به‌صورت هم‌زمان حضورداشته‌اند و همچنین ثبت‌نام دوره جدید کلاس‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام از هفته دوم مهرماه به‌صورت عمومی برای علاقه‌مندان خواهر آغاز می‌شود.(P1)