به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، نشست معرفی کتاب «امام علی علیه‌السلام، الگوی زندگی» ظهر امروز با حضور جمعی از دانشجویان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در سالن حضرت خدیجه سلام‌الله علیها کتابخانه حرم مطهر برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله احمدی نویسنده کتاب کتاب «امام علی علیه‌السلام، الگوی زندگی» طی سخنانی اظهار کرد: در بخش نخست این کتاب به زندگینامه، بخش دوم به فضائل و در بخش سوم به مسائل اجتماعی و موضع‌گیری‌های حضرت علی علیه‌السلام در زمان خلافت خلفای دیگر پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه در کتاب «امام علی علیه‌السلام، الگوی زندگی» دستاوردهای حضرت در عرصه آبادگری و سازندگی مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: برخی از مسائلی مهم که در زمان دوری ایشان از خلافت رخ‌داد، در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

نویسنده کتاب «امام علی علیه‌السلام، الگوی زندگی» خاطرنشان کرد: امام علی علیه‌السلام در دوران دوری از خلافت، از جامعه و دستگاه اقتدار سیاسی قهر نکردند و منزوی نبودند بلکه با کمال خوش‌رویی در صحنه حضور یافتند و با خلفا ارتباط داشتند و نه فقط به آن‌ها مشاوره دادند بلکه به حسنین علیهماالسلام اجازه دادند که در جنگ‌ها شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه امیرالمؤمنین(ع) برای حفظ اساس اسلام غصب شدن خلافت توسط خلفا را نادیده گرفتند، گفت: حضرت به مردم بسیار اهمیت می‌دادند و مردم‌دار بودند به همین علت به حضور و رأی مردم در صحنه‌ها توجه داشتند.

لازم به ذکر است، در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل محمدی کرمانشاهی مدیر کتابخانه و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر کشفی رئیس اداره موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) حضور داشتند.