به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیین رونمایی از رمان «هزار تصویر ناتمام» شامل شرح زندگی حاج‌قاسم سلیمانی نوشته هدا ترخان صبح امروز با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت، هدا ترخان نویسنده اثر، محمود خالقی هم‌رزم سردار سلیمانی و جمعی از مدیران و معاونان آستان مقدس بانوی کرامت در سالن محراب این آستان مقدس برگزار شد.

 سمیه عالمی دبیر کارگروه داستان و رمان نشر زائر با اشاره به تقارن میلاد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و شهادت حاج‌قاسم رونمایی ار این کتاب در این روز را مبارک دانست و  گفت: باتوجه‌به اینکه ما در کتاب‌های آسمانی و به‌ویژه در قران معجزه کلمه را داریم و خداوند از طریق داستان معارف را به بندگانش انتقال می‌دهد و آنها را هدایت می‌کند ضرورت پرداختن به قالب داستان رمان و روایت اجتناب‌ناپذیر است.

 وی با اشاره به این روایت امیرالمؤمنین (ع) که باید فرزند زمانه خودمان باشید، گفت: استفاده از فرم‌های امروزی رمان برای انتقال معارف اهل‌بیت و فرهنگ تشیع ضروری است و باید خود را به این فن مسلح کنیم تا بتوانیم انجام‌وظیفه کنیم.

 دبیر کارگروه داستان و رمان نشر زائر افزود: در انتشارات زائر با نویسندگان توانا برای تألیف رمان‌های زندگی اهل‌بیت با محوریت خانواده و نقش تأثیرگذار زن مسلمان قرارداد نوشته شده و به‌تدریج این رمان‌ها نوشته و رونمایی خواهد شد.

 در ادامه هدا ترخان با بیان اینکه من مفتخرم که توانستم این کتاب را در طول یک سال که گذشت بنویسم، گفت: شخصیت شهید سلیمانی بسیار بزرگ و وسیع بود و نوشتن رمان از زندگی فردی با این وسعت شخصیتی بسیار دشوار است؛ ازاین‌رو با همه تلاش‌هایی که انجام دادم باز هم امکان نوشتن از همه جنبه‌های زندگی این شهید امکان‌پذیر نبود؛ ازاین‌رو نام این کتاب را هزار تصویر ناتمام گذاشتم.

 این کتاب به همت انتشارات زائر آستان مقدس بانوی کرامت در مقدمه، ۲۶ سرفصل و ۱۶۸ صفحه به چاپ رسیده و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به کتاب‌فروشی آستان مقدس حضرت معصومه (س) واقع در صحن صاحب‌الزمان (عج) مراجعه کنند.