به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها؛ سخنران حرم بانوی کرامت شامگاه گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به شاهد بودن خداوند بر اعمال انسان ها گفت: همانطور که خداوند شاهد و گواه بر اعمال مخلوقات است، اهل بیت عصمت و طهارت نیز گواه و شاهد براعمال انسان ها هستند.

حجت‌الاسلام شهیدی افزود: شرکت در مراسم عزاداری باید به‌گونه‌ای باشد که انسان را در مسیر زمینه‌سازی ظهور قرار بدهد و غفلت از امام زمان(عج) و انحراف از عبودیت انسان را در مقابل امام معصوم قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: حضور در اماکن مقدس و منسوب به اهل‌بیت عصمت و طهارت نشانه‌ای از مهرورزی و اعتقاد به اهل‌بیت(ع) می‌باشد و ثابت‌قدم بودن درمسیر عبودیت نیاز به بینش عمیق دارد.

سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در ادامه یادآور شد: بینش عمیق به خداوند و شناخت کافی و توکل به خداوند و توسل به اهل‌بیت(ع) می‌تواند انسان را در صراط مستقیم قرار بدهد و از شرک دور نماید.

حجت‌الاسلام شهیدی تأکید کرد: مجموعه آفرینش می‌تواند باعث شناخت خداوند شود و احساس عجز در برابر عظمت الهی می‌تواند به انتخاب درست منجر شود.

وی افزود: شناخت امام زمان(عج) و معرفت واقعی به امام موعود نیز باعث ثابت‌قدم بودن انسان در مسیر صحیح بوده و هدایت‌کننده به صراط مستقیم است چراکه اراده اهل‌بیت(ع) همان اراده الهی است.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: شناخت نفس و درون نیز می‌تواند بشریت را به جایگاه واقعی بندگی برساند و هر چه انسان به نفس خود بیشتر معرفت بیدا کند، عبودیتش نیز به خداوند بیشتر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد و غفلت از بندگی و عدم شناخت درست نیز انسان را به مسیر ظلمات رهنمون می‌سازد.(p1)