به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم مجیدی، پیش از ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر، با اشاره به سرگذشت زنان عاشورایی اظهار داشت: تا زمانی که مردان اصحاب امام حسین علیه‌السلام زنده بودند و از خیمه‌ها حمایت کرده و با دشمن می‌جنگیدند امام حسین علیه‌السلام به دلیل حفظ حریم بانوان از چشمان نامحرم به حضرت زینب سلام‌الله علیها و بانوان همراه خویش فرمودند که از خیمه‌ها خارج نشوند و تنها زمانی که امام حسین علیه‌السلام به شهادت رسیده بودند و کسی برای حفاظت از خیام و کودکان نبود، بانوان همراه امام مقتدرانه در مقابل دشمن ایستاده و از خیام دفاع کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: بانوان امروزی باید به این نکته توجه داشته باشند که حفظ حریم و رعایت آن حتی در شرایطی مانند عاشورا تا چه اندازه اهمیت دارد؛ بنابراین بانوان پیرو مکتب امام حسین علیه‌السلام باید مانند بانوان صحابه حسینی و حضرت زینب سلام‌الله علیها به رعایت حریم پایبند بوده و حجاب فاطمی و حریم عفت را در هر شرایطی رعایت کنند.

وی با اشاره به سرنوشت «رمله» همسر امام حسن مجتبی علیه‌السلام به‌عنوان یکی از بانوان عاشورایی تصریح کرد: در میان خیمه‌های خانواده امام حسین علیه‌السلام تنها یک خیمه از مابقی خیمه جدا بود و آن خیمه «رمله» همسر امام حسن مجتبی علیه السلام بود؛ زیرا این بانو با امام نامحرم بودند به همین دلیل خیمه ایشان جدا بود.

مجیدی ادامه داد: پس از مرگ امام حسن مجتبی علیه‌السلام، بانو «رمله» که بانویی پارسا بود حاضر به جدا شدن از امام حسین علیه‌السلام و خانواده ایشان نشدند و فرزندان خود را با نظارت امام حسین علیه‌السلام تربیت کردند؛ دو فرزند ایشان در کربلا به شهادت رسیدند.

وی افزود: زمانی که بانو «رمله» در کربلا حاضر شد ۱۰ سال از شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام می‌گذشت و بانو «رمله» باوجوداینکه مجبور به حضور در کربلا نبودند اما به این دلیل که یاری گر امام عصر خویش باشند با قافله حسینی همراه شدند.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: رفتار بانو رمله در عاشورا برای بانوان امت اسلامی درس‌های زیادی دارد که یکی از این درس‌ها، درس ولایتمداری و امام شناسی است.

مجیدی ادامه داد: رعایت حجاب، تقید به احکام شرعی و قرآنی، رعایت حریم‌ها و تربیت بر محور ولایت از مهم‌ترین شاخصه‌های رفتاری و سبک زندگی بانو رمله است.

وی ادامه داد: بانو «رمله» با تبعیت از قرآن کریم و کلام امام عصر خویش فرزندی مانند حضرت قاسم علیه‌السلام تربیت کرد که باوجود سن کم شهادت و دفاع از راه امام و شهادت درراه ولایت را برای خود از عسل گواراتر می‌دانست و این سیره و سبک زندگی به ما نشان می‌دهد که شاخصه یک مادر موفق در تربیت نوجوان، تربیت نوجوان ولایی است، نوجوانی که تنها به دنبال منافع مادی نباشد بلکه همواره برای جانبازی درراه خدا آماده باشد و این امر جز با دعوت به نماز، انس با قرآن و آموزش مفاهیم دینی و اعتقادی به نوجوانان ممکن نیست.(p2)