به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم ملکوتی عصر امروز در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر، ولایت‌فقیه را پیوند قلبی و درونی با ولایت امام زمان (عج) تعریف کرد، اظهار داشت: اگر مسلمانی با اعمال ظاهری هفتاد پیغمبر خداوند را ملاقات کند ولی هیچ اعتقادی به ولایت ائمه معصوم علیه‌السلام و ولایت‌فقیه به‌عنوان حلقه واسط با ولایت ائمه معصوم نداشته باشد هیچ عمل مستحب و واجبی از او پذیرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به شرایط صحت و قبولی اعمال افزود: مؤمنی می‌تواند به بهشت و مراتب مختلف بهشتی دست پیدا کند که عملش قبول شود زیرا خداوند نعمت بهشت را به اعمال مقبول اعطا می‌کند و به‌عبارت‌دیگر پادش ایمان و عمل صالح که در قرآن کریم بهشت عنوان‌شده زمانی از انسان پذیرفته می شود که اعمال انسان قبول‌شده باشد و قبولی اعمال منوط به پذیرش ولایت ائمه معصوم است.

استاد حوزه علمیه خواهران ایمان و عمل صالح به همراه ولایت را دو بال دانست که اگر باهم همراه شوند به مدد آنها پرواز در عالم ملکوت برای انسان ممکن می‌شود.

ملکوتی پایبندی به اخلاق و رعایت حلال و حرام در عرصه اقتصادی را از دیگر شرایط قبولی اعمال عنوان کرد و گفت: اطاعت از همسر، محبت به فرزندان، دستگیری از شیعیان و مسلمانان عالم و پایبندی به تقوا و عفاف از دیگر شرایط قبولی اعمال مؤمنان است.

وی یادآور شد: مؤمن به دنبال منفعت‌طلبی نبوده و مرزهای جغرافیایی را بهانه بی‌خبری خود از مظلومان عالم قرار نمی‌دهد بلکه در این عالم هر جا مظلومی به کمک نیاز داشت به او کمک می‌کند.(p2)