نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: عده ای با ژست روشنفکری می خوهند رسالت خانه داری و مادری زن را در نهاد خانواده مورد تحقیر قرار می دهند، در حالی که خانه‌داری یعنی تربیت انسان و تولید والاترین محصول و متاع عالم وجود یعنی بشر است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در آیین بیان درس‌های قرآنی جزء پنجم قرآن کریم در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) با بیان اینکه دراسلام خانواده نهاد مقدسی است، گفت: خداوند وظیفه تأمین و تولید درامد حلال راب ه مرد واگذار کرده است و در این میان مهم ترین رسالت زنان تربیت نسل صالح و صیانت از حریم خانواده در غیاب مرد است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در نقد کسانی که رسالت ارزنده خانه‌داری زن را برمدار روشنفکر نمایی خود به تمسخر گرفته‌اند می‌فرمایند«این فریفتگان غافل، خانه‌داریِ زن را تحقیر می‌کنند، درحالی‌که خانه‌داری یعنی تربیتِ انسان، و تولید والاترین محصول و متاع عالم وجود یعنی بشر؛ قرار دادن زن به‌صورت متاع و ابزار تلذذ در دنیای غرب، به‌احتمال‌زیاد جزو توطئه‌های صهیونیست‌ها باهدف نابود کردن جامعه‌ی بشری است اما متأسفانه گاهی در داخل کشور و برخی محیط‌های اسلامی نیز وظایف و انتظاراتی در خصوص زن مطرح می‌شود که در حقیقت، کوچک کردن و تحقیر زن است.»
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی ها اهل کبر در قرآن کریم افزود: از منظر قرآن کریم متکبران کسانی هستند که بغض می‌ورزند درحالی‌که دیگران را نیز به بغض امر می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به حدیثی از حضرت رسول(ص) در تبیین اوصاف بخیل و خسیس تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند «لَیْسَ الْبَخیلُ مَنْ اَدّی الزَّکاةَ الْمَفْرُوضَةَ مِنْ مالِهِ، وَاَعْطَی النائِبَةَ فی قَوْمِهِ، اِنَّمَا الْبَخیلُ حَقُّ الْبَخیلِ مَنْ لَمْ یُؤَدِّ الزَّکاةَ الْمَفْرُوضَةَ مِنْ مالِهِ، وَلَمْ یُعْطِ النائِبَةَ فی قَوْمِهِ وَهُوَ یُبَذِّرُ فیما سَوی ذلِکَ؛ کسی که زکات واجب مالش را بپردازد و برای گرفتاری‌های بستگان خود خرج کند بخیل نیست. همانا بخیل حقیقی کسی است که زکات واجب مالی خود را نپردازد و درراه رفع مشکلات بستگان خویش خرج نکند درحالی‌که در موارد دیگر افراط و اسراف می‌کند.»
وی ادامه داد: قرآن کریم در آیه ۴۹ سوره نساء خودشیفتگی را مورد مذمت خود قرار داده است و بر این اساس علامه طباطبائی در تفسیر المیزان ذیل این آیه آورده است که «تکیه‌بر فضائل نوعی استقلال‌طلبی در برابر خداوند متعال است و این الگوی تفکر عین شرک است»
رییس پژوهشگاه فقه نظام یادآور شد: مؤمن به پرهیز از حسد دعوت شده زیرا در آیات قرآن کریم حسد از بین برنده ایمان مؤمن است و یکی دیگر از اوصاف مؤمن این است که به جای حسد شکر گذار مقام و نعمات الهی است.
انتهای پیام/۱۱۲