به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری امشب در حسینیه موکب بانوی کرامت و در جمع زائران پیاده اربعین حسینی، گفت: راوی از امام صادق علیه‌السلام سؤال کرد الآن بدن مطهر امام حسین (علیه السلام) کجاست؟ حضرت فرمودند در مضجع مبارک جدم خبری هست که شب‌های جمعه تمام پیامبران و اولیاء و اوصیاء به زیارت می‌آیند.
وی ادامه داد: امام صادق علیه السلام فرمودند: جد ما در حظیره‌ای در مقامی عالی و در بیت وجود مقدس پیامبر با امیرالمؤمنین و امام حسن و حضرت زهرا علیهم‌السلام هستند و در همان مقام به زائرانشان مشرف هستند و هر زائری را به اسم پدر و مادرش می‌شناسند، جدم برای زائرانشان طلب مغفرت می‌کنند و از وجود مقدس پیامبر و امیرالمؤمنین نیز می‌خواهند تا برای آن‌ها طلب مغفرت کنند.
خطیب حسینیه موکب بانوی کرامت با بیان اینکه خورشید وقتی می‌تابد، خانه همه را روشن می‌کند بدون اینکه از نور دیگری کم شود، خاطر نشان کرد: وجود مقدس امام، در توجه به یکی، از توجه به دیگری کم نمی‌گذارد؛ کما اینکه در اذن دخول ائمه اطهار می‌خوانیم یسمعون کلامی و یردون سلامی؛ هر زائری می‌گوید اعتقاد دارم که کلامم را می‌شنوی و جواب سلامم را پاسخ می‌دهی.
وی تصریح کرد: در این سفر تحت اشراف حضرت هستیم و زائر خوب کسی است که همیشه تحت اشراف حضرت و دائم در محضر امام است.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری در ادامه با اشاره به آیه سوره اعراف که خداوند فرمود کسی که یک حسنه بیاورد خداوند بهتر از آن را پاداش می‌دهد و کسی که یک سیئه را بیاورد جز جزای همان سیئه را نخواهد دید، گفت: نبی اکرم(ص) بعد از نزول این آیه از خدواند خواستند برای امت من بیش از این ثواب بده که آیه «من ذالذی یُقرض الله قرضا حسنا فیضایفه له اضعافا کثیره» نازل شد.
وی با تأکید بر اینکه «کثیره» خداوند متعال به معنای «بی‌نهایت» است، اظهار داشت: در این آیه که لحنش با آیه قبل عوض شده است خداوند می‌فرماید: «کیست که بتواند به خدا قرض حسنه بدهد؟» تأکید این آیه روی انسان است؛ کسی که به خدا قرض بدهد خیلی می‌تواند آدم مهمی باشد که در قبالش خیر کثیر می‌گیرد.
خطیب موکب کریمه اهل بیت افزود: روایت زیادی داریم که مصداق قرضِ حسنه به خداوند را، صله به امام معرفی کرده است؛ یعنی وقتی در راه امام خرج می‌کنیم، گویا به خدا قرض می‌دهیم تا بعدا مزدش را بگیریم.
وی با بیان اینکه هر عمل خیری که انجام می‌دهیم از جانب خداوند است، ولی در عین حال خدا پاداش آن را نیز به بنده می‌دهد، بیان داشت: همه خزینه‌های زمین و آسمانها در اختیار خداست، پس اگر خداوند می‌فرماید به من قرض بدهید به این معنا نیست که نیاز دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری اضافه کرد: باید متوجه باشیم مالی هم که به امام می‌رسانیم، امام به آن نیاز ندارد، بلکه برای رشد خودمان است؛ مثل نمازی که می‌خوانیم و خداوند به آن محتاج نیست بلکه برای رشد خودمان است. اینکه به ما می‌گویند مالتان را در راه امام خرج کنید برای این است ما وارد دادوستد با امام و خدا شویم تا سود و بهره ببریم.
وی تأکید کرد: امام حسین علیه‌السلام به ما نیاز ندارند، این ما هستیم که به حضرت نیاز داریم. ما چیزی خرج امام حسین علیه السلام نمی‌کنیم؛ حضرت حتی به کسانی که شب عاشورا با او بودند فرمودند از تاریکی شب استفاده کنید و بروید.
خطیب موکب بانوی کرامت با اشاره به روایاتی که برای هر قدم زائر امام حسین علیه‌السلام ثواب یک حج و عمره می‌دهند و زائر بعد از زیارت مانند روز اول تولد پاک می‌شود، گفت: گناهان زنجیروار به هم وصل هستند و هر گناهی انسان را به وادی گناه دیگری می‌کشاند؛ اگر گناه منتشر شود فقط خداوند است که دامن فرد را از گناه پاک می‌کند.
وی افزود: آدم حتی برای پاک شدن از یک گناه اگر تا آخر عمر گریه کند ارزش دارد؛ اما در این روایات می‌فرمایند مؤمنینی که به زیارت می‌روند مانند روز تولد پاک می‌شوند، پس مواظب باشید که گناه نکنید.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه برخی به‌گونه‌ای وارد وادی اهل بیت می‌شوند که هیچ چیزی به آن‌ها آسیب نمی‌زند، خاطرنشان ساخت: برخی زائران وقتی به زیارت می‌روند، همیشه زائر و در محضر امام هستند نه اینکه زائر بروند و مسافر برگردند.
وی ادامه داد: عده‌ای همه زندگی‌شان را بر اساس امام تنظیم می‌کنند و همیشه زائر هستند، نه اینکه وقتی دوباره به همان زندگی و برنامه‌ای که قبلا داشتیم، برگردیم.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر زمانی که به شهر و دیارتان برگشتید و به خاطر گناه حالتان تغییر کرد بلافاصله توبه کنید و با اشک و ناله رجوعِ به خدا داشته باشید و به وادیِ زیارت امام حسین علیه‌السلام برگردید.
وی در پایان گفت: زائر اصلی امام حسین علیه‌السلام امام زمان است، اینکه ما را نیز راه داده‌اند، لطف امام حسین علیه السلام است؛ پس دائما در حال زیارت باشیم تا زندگیمان رنگ الهی به خود بگیرد.