به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی شب گذشته در آیین شکرانه خدمت در موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش خادمان حرم مطهر در راستای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در عمود ۱۰۸۰ اظهار کرد: در حوزه فنی و مهندسی نیروهای مختلف تلاش کرده‌اند تا مقدمات و زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم سازند.

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه در حوزه امنیت و حراست نیز خادمان تلاش‌های بسیاری را دنبال کردند، تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات رفاهی و اسکان نیز ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، اسکان دادن به زائران و رفع دغدغه‌های زائران دنبال شده است.

وی از ارائه خدمات رفاهی از جمله تعمیر ویلچر و کفاشی به ۶۰ هزار نفر یاد و خاطرنشان کرد: امسال در مهمانسرای موکب حرم مطهر از ۱۶۰ هزار زائر پذیرایی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی با بیان اینکه خادمان افتخاری موکب حرم مطهر در مدت برپایی موکب هفت تن آرد را به نان تبدیل و در میان زائران توزیع کردند، عنوان کرد:‌ در حوزه فناوری و اطلاعات نیز زمینه ایجاد ارتباط زائران با خانواده‌هایشان فراهم شد.

وی از تلاش خدام در راستای فضاسازی موکب حرم مطهر تقدیر کرد و افزود: دو هزار و ۵۰۰ دقیقه ارتباطات زنده که در موکب حرم مطهر رقم خورد اتفاق بزرگ و قابل تقدیری است که در این راستا باید از صدا و سیما و عوامل مرتبط تقدیر کنیم.

مدیر موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: امسال در حوزه خدمات فرهنگی ویژه خواهران برنامه‌های مختلفی اجرا شد؛ غرفه کودک و نوجوان موکب آستان مقدس نیز یکی از شلوغ‌ترین غرفه‌های موکب بود که روزانه نزدیک به ۱۰۰ کودک به آن مراجعه می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه امتیاز مهم موکب حرم مطهر داشتن رویکرد فرهنگی بوده است، تصریح کرد: اعزام سفیران کریمه به مواکب مختلف و برگزاری مراسم‌های مذهبی از جمله محافل قرآنی و نمازهای جماعت با استقبال پرشور زائران اربعین حسینی روبرو شد.(p1)