به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار جمعی از مدیران کتابخانه‌ها و موزه‌های وقفی کشور که در سالن محراب صورت پذیرفت، نیت واقف در موضوع حراست و مراقبت از وقف را اقدامی حیاتی برای جریان ایمانی وقف توصیف کرد و اظهار داشت: بهره‌برداری علمی و فرهنگی از وقف مهم‌ترین رسالت در جریان وقف فرهنگی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، به آیه ۳۰ سوره فرقان اشاره کرد و عنوان داشت: خداوند متعال در این آیه شریفه فرموده است« وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا؛ و پیامبر [در قیامت] می‌گوید: پروردگارا! همانا قوم من این قرآن را متروک گذاشتند!»

وی ادامه داد: آیه شریفه از مهجوریت قرآن کریم و گلایه رسول گرامی اسلام در روز محشر خبر داده است و این حقیقت به ما می‌آموزد که منابع علمی وقف‌شده باید در اختیار نسل‌ها باشد.

امام‌جمعه قم با تصریح بر این‌که رسالت کتابخانه‌ها و موزه‌های وقفی رسالتی دوگانه است، گفت: حفظ اصل امانت و تحویل آن به اهل امانت همان رسالت اسلامی است که باید مسئولان کتابخانه‌ها و موزه به آن توجه جدی داشته باشند.

آیت‌الله سعیدی جمع‌آوری و نگهداری آثار علمی در دور از دسترس را مخالف نظر شریعت اسلامی توصیف کرد و گفت: کثرت از ابتلائات فعالیت های فرهنگی است که باید از آن اجتناب شود.

گفتنی است در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدی کرمانشاهی، مدیر کتابخانه و موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مهندس طباطبائی از مسئولان موزه ملک و مهندس مبینی، نماینده کتابخانه عبدالعظیم حسنی به ارائه گزارش و بیان پیشنهاد‌هایی پرداختند.(p1)