به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی امشب در شهادت امام حسن عسکری در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: بیانات ائمه معصومین در هر زمان و مکانی برنامه جامع زندگی و نسخه کاملی برای رسیدن به سعادت است که مهم‌ترین بیانات در وصایای حضرات معصومین آمده است.

وی افزود: از وصیت معمولاً دو معنا اراده می‌شود که اولین آن به معنای توصیه، سفارش و اندرز می‌باشد و دومین آن به معنای مهم‌ترین مطالب بیان‌شده توسط اهل‌بیت(ع) در لحظه احتضار می‌باشد که از حساسیت خاصی برخوردار است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مسئله اقامه نماز در وصیت اکثر معصومین و بیانات گهربار این حضرات مشاهده می‌شود و لذا اقامه این فریضه الهی از اهمیت خاصی برخوردار است.

حجت‌الاسلام مؤمنی یادآور شد: مهم‌ترین مسائل زندگی دنیوی و اخروی در وصایای امام حسن عسکری خطاب به شیعیان نیز ازجمله مطالب مهمی است که باید به آن توجه و عمل شود.

وی در تبیین این وصایای گهربار گفت: بنا بر وصیت این امام بزرگوار، داشتن تقوای الهی و پروا داشتن از خداوند، مراقبت کافی و لازم از دین، کوشش و تلاش برای رضای خدا، صداقت در گفتار و رفتار، ادای امانت و زینت بودن برای اهل‌بیت(ع) و دوری از کارهایی که باعث سرافکندگی حضرات معصومین می‌شود از نشانه‌های شیعه حقیقی است.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان تأکید کرد: باید شیعیان مراقب دزدان دین باشند چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی چراکه دین‌داری در آخرالزمان سخت است و برای حفظ دین سختی‌های زیادی کشیده شده است. مجاهدت با نفس و عدم خیانت‌درامانت‌هایی از قبیل قرآن، اولاد، دین اسلام و… همگی می‌تواند ضامن سعادت دنیوی و اخروی انسان باشد.(p1)