به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات و ستاد اربعین قم در سالن محراب حرم مطهر گفت: اسلام ناب، اسلامی است که بعداز نبی مکرم اسلام به وسیله اهل بیت علیهم السلام برای ما تبیین شده است.
وی درباره ضرورت حفظ شعائر الهی توسط مسلمانان گفت: تعظیم شعائر دارای خاستگاه ملی و خاستگاه الهی و معنوی است. تعظیم شعائر اگر جنبه ملی و قومیتی داشته باشد، به جای اسلام، نام قومیت ها مانند اعراب و… مطرح می شود، در حالی که اگر خاستگاه شعائر الهی معنوی باشد، دیگر قومیت یا جغرافیا مطرح نیست.
وی افزود: یکی از الطاف الهی این است که مسیر اهل بیت تا امروز به طرف نژاد یا قومیت خاصی گرایش پیدا نکرده است؛ البته استکبار و صهیونیست تلاش دارد که شیعه را به عنوان یک قوم معرفی کند. کسانی که تشیع انگلیسی را مطرح می کنند، به هر شکلی از این مسئله حمایت می کنند؛ به گونه ای که در انگلیس، عرصه خاصی برای اختلاف افکنی و توهین به مقدسات مذاهب اسلامی فراهم شده است.
وی انقلاب اسلامی را خنثی کننده تؤطئه های دشمن در محدود کردن شیعه عنوان کرد و گفت: با انقلاب اسلامی، شیعه از قومیت خارج شد و تبدیل به ایده برای نجات انسان ها شد. اینکه دشمن هراز چند گاهی به مسئله ای از جمهوری اسلامی تمرکز کرده و تلاش دارد به این بهانه محدودیت هایی را برای ما ایجاد کند، در راستای مخالفت آنها را ریشه تشیع است.
وی اربعین را از جلوه های شعائر الهی با خاستگاه الهی و معنوی عنوان کرد و گفت: دستگاه امام حسین علیه السلام با حفظ تمامی اصالت ها و ارزش ها، همه انسان ها را به سمت خود می کشد. کارهایی که بر اساس تقوا انجام شود، بر قلب ها نفوذ می کند و افراد را به سمت خود جذب می کند.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدی قمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد اربعین حسینی در قم گفت: در ایام فعالیت این ستاد، در مجموع بیش از ۸۰۰ هزار زائر اسکان داده شدند و در سه وعده غذایی از آنها پذیرایی صورت گرفت.
وی با اشاره به اهدای ۱۶۸۱ ویزای رایگان در میان مواکب اربعین حسینی گفت: در مسیر خدمت رسانی به زائران حسینی تمام تلاش خود رابه کار بستیم تا بهترین خدمات را برای زائران فراهم آوریم و شرایط را برای استراحت هرچه بهتر آنها ایجاد کنیم.