به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام جوشقانیان عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) گفت: هنگام تولد نبی گرامی اسلام حوادث عجیبی در جهان به اراده خداوند رخ داد. حوادثی که در طول تاریخ اتفاق می افتد اسراری در درون خود نهفته دارند و بعضی از آن‌ها معجزه الهی هستند که در آیات قرآن به آن‌ها اشاره شده است.

وی افزود: به اراده خداوند، رسول خدا در عصری متولد شدند که اکثر انسان‌ها در سرزمین حجاز در رزائل اخلاقی غوطه‌ور بودند، دختران را زنده‌به‌گور، طواف خانه خدا باحالت عریان، شرب خمر علنی و… انجام می‌دادند و هیچ امیدی به هدایت آن‌ها نبود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: نبی گرامی اسلام با اراده خداوند توانستند انسان‌ها را هدایت، اسلام را گسترش دهند، مکارم اخلاق و فضایل انسانی را نهادینه نمایند و جامعه را به سمت کمال سوق دهند.

حجت‌الاسلام جوشقانیان تأکید کرد: اگر اراده خداوند بر تحقق مسئله‌ای باشد حتماً واقع می‌شود و دسیسه‌های دشمنان نمی‌تواند مانع شود؛ در آخرالزمان نیز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) واقع خواهد شد و کسی نمی‌تواند مانع ظهور شود.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در ادامه یادآور شد: یهودیانی که با رسول خدا دشمن بودند به دنبال ترور فیزیکی حضرت بودند اما به اراده خداوند برترین، پاک‌ترین، زیباترین مخلوق خداوند در چنین جامعه‌ای متولد، رشد و به پیامبری مبعوث شد.