به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر گفت: بهترین و بالاترین ذکر و توسل کوتاه، ذکر شریف صلوات است که بر اساس فرموده نبی گرامی اسلام هر کس درود و صلوات بر حضرت زهرا سلام‌الله علیها بفرستد هم گناهانش پاک می‌شود و هر در قیامت در کنار من محشور خواهد شد.

وی افزود: این مسئله نشان می‌دهد که این بانوی بزرگوار چه جایگاه عظیمی در نزد خداوند و نبی گرامی اسلام دارد به‌گونه‌ای که فرستادن صلوات باعث مغفرت گناه و محشور شدن با پیامبر(ص) هست.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: یکی از بالاترین و برترین مقاماتی که درآیات قرآن و لسان روایات به آن اشاره‌شده مقام محبوبیت است، یعنی انسان به جایگاهی می‌رسد که خداوند او را دوست می‌دارد. یکی از القاب خاصه حضرت زهرا سلام‌الله علیها، «محبوبه» می‌باشد و همه ذرات عالم این بانوی بزرگوار را دوست دارند؛ مقام محبوبیت دقیقاً نقطه مقابل مقام مغبوضیت است که مختص دشمنان اهل‌بیت(ع) می‌باشد و کسی که مغبوض درگاه الهی باشد هر کار خیری هم اگر انجام بدهد با صورت بر آتش جهنم افکنده خواهد شد.

حجت‌الاسلام فرحزاد تأکید کرد: امثال سلمان فارسی و جعفر طیار نیز به مقام محبوبیت رسیدند؛ سلمان فارسی  قرب به اهل‌بیت(ع) در کنار یاران و اصحاب نبی گرامی اسلام را کسب نمودند و به درجه‌ای نائل شدند که محرم اسرار اهل‌بیت(ع) بودند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: امام صادق علیه‌السلام در وصف سلمان فارسی می‌فرماید خداوند سلمان را علوی و قریشی قرار داده است و این نشان از جایگاه ویژه سلمان در نزد خداوند است چراکه سلمان فارسی صاحب اسم اعظم الهی بود.

وی در ادامه گفت: سلمان فارسی به‌واسطه قرب به اهل‌بیت(ع)، رنگ و بوی اهل‌بیت(ع) را به خود گرفته بود و بوی عصمت، معرفت و ایمان واقعی را داشت و تمام این صفات به خاطر این بود که نبی گرامی اسلام و حضرت علی علیه‌السلام آن‌قدر قدرت معنوی داشتند که امثال سلمان فارسی و جعفر طیار را تربیت نمایند و تحویل جامعه بدهند.