به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار جمعی از حافظان قرآن کریم و مدیران مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر که در سالن محراب صورت پذیرفت بابیان این‌که قرآن کریم از حدود شعور الهی برخوردار است، اظهار داشت: امام علی علیه السلام خطبه ۱۷۶ نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «وَاعْلَمُوا أَنَّ هَذَا الْقُرْآنَ هُوَ النَّاصِحُ الَّذِی لَا یَغُشُّ وَالْهَادِی الَّذِی لَا یُضِلُّ وَالْمُحَدِّثُ الَّذِی لَایَکْذِبُ» ؛ بدانید که این قرآن پندآموزی است که خیانت نمی‌کند و هدایت‌گری است که گمراه نمی‌سازد و سخن‌گویی است که دروغ نمی‌گوید.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها بابیان این‌که قرآن کریم از مخاطبانش انتظاراتی دارد، گفت: علامت عدم مهجوریت قرآن در یک جامعه مدنی عمل به مبانی قرآنی است.

امام‌جمعه قم حفظ قرآن را مقدمه حفظ اصالت‌های اجتماعی دانست و گفت: در برخی از روایات آمده است که افرادی که تعمداً در عین استطاعت حج را ترک گفته‌اند به‌عنوان یهودی و نصارا در هنگام مرگ خطاب می‌شوند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به این‌که یهودی و نصرانی بودن گاهی در اعمال انسان تجلی می‌کند، ابراز داشت: فراگرفتن نصوص ثقلین در عمل به میزان آموختن و فراگرفتن تلاش و مجاهدت می‌خواهد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مشرف، مدیر قرآن و عترت حرم مطهر طی سخنانی با اشاره به اولین دوره جذب دوره یک‌ساله حفظ قرآن کریم در سال ۱۳۹۶ اشاره کرد و گفت: از تعداد ۱۲ نفر ثبت‌نام‌شده در این دوره ۱۲ نفر حافظ کل قرآن کریم به جامعه اسلامی تقدیم شده است.

وی ادامه داد: ۱۵ نفر دیگر در ماه رمضان ۱۳۹۷ ثبت‌نام کرده اند که تابه‌حال حدود ۸  تا ۱۰ جزء را حفظ و تا ابتدای ماه رمضان سال آینده حافظ کل قرآن کریم خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشرف از برگزاری بیش از ۸۰ هزار نفر ساعت کلاس قرآنی در مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ حافظ کل قرآن کریم در این مرکز تربیت‌شده‌اند.