به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام رضایی قمی قبل از نماز جماعت مغرب و عشاء امشب در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: حضور قلب و داشتن تمرکز یکی از مسائل مهم در مقبول واقع‌شدن نماز است و از نماز آن مقدار که با حضور قلب خوانده‌شده است موردپذیرش قرار می‌گیرد.

وی افزود: در روایات به‌صورت فراوان راهکارهایی از قبیل به جماعت خواند نمازها، در اماکن مقدس خواندن، خواندن نماز با مستحبات و نوافل و… از سوی اهل‌بیت(ع) توصیه‌شده است و به همین خاطر قلب و دل انسان در عبادات جایگاه مهمی دارد و تأثیرگزار است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: وقتی قلب انسان جایگاه خداوند و اهل‌بیت(ع) باشد دچار تحول می‌شود و قلبی که آکنده از محبت حضرات معصومین باشد شیطان نمی‌تواند وارد شود.

حجت‌الاسلام رضایی قمی تأکید کرد: قلب سلیم می‌تواند به سرچشمه فیوضات الهی متصل و از رحمت واسعه الهی متنعم شود.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: زمانی نیت انسان درست می‌شود که قلب و دل انسان عاری از آلودگی‌ها باشد و تمامی توفیقات دنیوی و سعادت اخروی انسان در سایه نیت‌های صحیح است.

وی در ادامه گفت: قلب سلیم یک قوت معنوی به انسان عطا می‌کند و استقامت انسان را برای رسیدن به کمالات بالا می‌برد حتی اگر سن و سالی از انسان گذشته باشد و کهن‌سالانی که در حادثه کربلا حضور فعال داشتند و تا آخرین قطره خون خود دست از مبارزه و جهاد برنداشتند به خاطر این بود که آن‌ها دارای قلب سلیم بودند و دل‌هایشان انباشته از محبت اهل‌بیت(ع) بود و عاشقانه در این راه مقدس به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام رضایی قمی در پایان افزود: قلب سلیم و دل‌پاک و نیت صحیح می‌تواند انسان را تلاشگر، شجاع، سخاوتمند و جهادگر نماید و حلم و صبر انسان را به مرتبه اعلا برساند.