به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی شب گذشته در جمع مردم شهر مقدس قم در مسجد حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها واقع خیابان شهدای هفت تیر در طی سخنانی با اشاره به اینکه مسجد همانند منزل و مسکن مؤمن است، اضافه کرد: مساجد فقط نباید به وعده‌های نماز جماعت محدود شود بلکه باید در طول روز فعالیت‌های مختلفی را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: هر چند جای برخی از فعالیت‌ها در مسجد نیست اما می‌توان در نزدیکی و کنار مسجد مکان‌هایی را ایجاد و برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و پژوهشی را برای جوانان و نوجوانان دنبال کرد.

تولیت حرم کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: اگر به دنبال مسجدی بودن کودکان خود هستیم باید فضایی را فراهم کنیم تا آن‌ها از کودکی با مسجد انس پیدا کنند و با برنامه‌ها، مقدسات و ویژگی‌های مسجد آشنا شوند.

وی بر لزوم برپایی نمازهای جماعت به صورت باشکوه در مساجد تاکید کرد و گفت: شکوه برنامه‌های مسجد باید در نمازهای جماعت تجلی پیدا کند.

آیت‌الله سعیدی از رفع نیازمندی‌های مردم در آستان‌های مقدس یاد کرد و گفت: همانطور که رفع این نیازمندی‌ها و حاجت‌ها موجب پررنگ شدن حضور مردم در حرم‌های مطهر شده است مساجد نیز باید به دنبال رفع مشکلات مردم باشند تا بتوانند اقشار مختلف را به سمت خود جذب کنند.

وی ادامه داد: احساس و عاطفه بخشی از ازدواج است اما موضوع‌هایی همانند تفاهم‌، تعامل و گذشت اهمیت بسیاری دارد که بزرگان باید به دنبال ترویج این مفاهیم در میان زوج‌های جوان باشند و این هدف مهم می‌تواند در مساجد رقم زده شود.

آیت‌الله سعیدی مطرح کرد: در مساجد باید به دنبال رفع مشکلات مردم باشیم و به همه نیازهای اقشار مختلف توجه داشته باشیم که این نیازها نیز همیشه به مباحث مادی محدود نمی‌شود.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه بزرگان باید تجربیات خود را در مساجد به جوانان منتقل کنند، گفت: هر چند جناح‌ها و سلایق مختلف محترم هستند اما رویکردهای سیاسی مساجد باید بر اساس خط امام و رهبری دنبال شود.