به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، ظهر امروز نشست هم‌اندیشی جمع اعضای شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد.

سید موسی حسینی کاشانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم طی سخنانی در این نشست با اشاره به این‌که این شورا، متشکل از سه کمیسیون آموزش، پژوهش و ترویج قرآن کریم است، اظهار داشت: فعالیت‌های کمیسیون آموزش از سوی آموزش‌وپرورش و کمیسیون پژوهش از سوی دانشگاه و کمیسیون ترویج نیز از سوی  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود.

وی افزود: جلسه حاضر درواقع هفتمین جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان است؛ این در حالی است که دستور جلسه بر مبنای بررسی راهکارهای خروج از مهجوریت قرآن کریم در جامعه و گزارشی از فعالیت‌های کمیسیون‌ها و معرفی مؤسسات فعال قرآنی در استان تهیه و تنظیم‌شده است.

حسینی کاشانی در ادامه خاطرنشان کرد: کمیسیون ترویج که بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد استان قم است که در راستای توسعه فرهنگ قرآنی، آزمون‌های مختلفی را با عنوان آزمون قرآن و عترت برگزار کرده است؛ بر این اساس جشنواره ملی آیات نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که در آینده نزدیک برگزار می‌شود و خوشنویسی آیات، تصویر آیات، پوستر و گرافیک آیات ازجمله برنامه‌های این جشنواره در سطح ملی است.

بر اساس این گزارش در ادامه این نشست نماینده آموزش‌وپرورش نیز ضمن گزارشی از فعالیت‌های کمیسیون آموزش، گفت: آموزش چهار هزار نفر از همکاران آموزشی به‌صورت مرحله‌ای در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در مرحله اول این طرح  ۴۰۰ نفر در حال آموزش هستند؛ همچنین برنامه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم که تاکنون ۲۵ هزار نفر از دانش آموزان ثبت‌نام کرده‌اند و ۶۵ مدرسه از سوی اوقاف برای اجرای این طرح پوشش داده‌شده است؛ از دیگر اقدامات کمیسیون آموزش قرآن است.

حمزه‌ای ادامه داد: امضاء توافق‌نامه با اداره اوقاف استان قم برای تشکیل ۵ مدرسه قرآنی که در طول هفته ۶ ساعت دروس قرآنی ارائه شود در مقاطع ابتدایی و متوسطه انجام‌شده است؛ این در حالی است که ارائه سبک الگوی اساتید تلاوت برای دانش آموزان نیز از دیگر برنامه‌های کمیسیون آموزش است که تاکنون ۶۵۰۰ نفر ثبت‌نام در این دوره شرکت کرده‌اند.

خاطرنشان می‌شود جلسه شورای اعضای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف استان برگزارشده بود، میزبان نمایندگان مؤسسات قرآنی ترجمان وحی، کریمه اهل‌بیت(ع)، نور الیقین، بوستان قرآن و عترت، مکتب القرآن الکریم، نور المجتبی(ع)، اباصالح المهدی(عج)، تدبر در کلام وحی، تمهید، فرهنگ قرآنی تبیان و موسسه کربلایی کاظم نیز بود و هر یک از نمایندگان این مؤسسات گزیده‌ای از فعالیت‌های قرآنی خود را ارائه نمودند.