به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، تکلیف در زندگی مؤمن محوری بر الگوی مسئولیت‌پذیری ایمانی است که متکی بر شاخص شناخت رشد و بلوغ در بیان شریعت مبین اسلام ترسیم مشی شده است.
آنچه در زندگی مؤمن برای فلاح و رستگاری ضرورت دارد از سوی دین مبین اسلام تحدید و مسیر و افق‌های آن برای مکلف ترسیم‌شده است؛ افق‌هایی که مکلف با اهتمام به ساحت آن می‌تواند زمینه موفقیت در کنش‌های فردی و اجتماعی خود را تضمین کند.
دختران امت اسلام از ساحت تکلیف رسالتی بزرگ را بر عهده می‌گیرند، رسالتی که می‌توان حدود آن را در تضمین آینده تمدن‌ها توصیف کرد؛ چراکه زن گوهر تمدن سازی است که بشریت تمدن و اصالت‌های تمدنی خود را مدیون لحظه‌به‌لحظه نفس‌های عاشقانه مادریِ زن در جریان تربیت ایمانی فرزند است.
در سنت‌های پسندیده اسلامی جشن تکلیف برای دختران مؤمنه که قرار است به اذن الهی پای درراه رسالت ایمانی گذارند، جایگاهی ویژه دارد؛ بر این اساس آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در اقدامی همایش بزرگ جشن تکلیف دختران با عنوان «شده‌ام ۹ ساله » را به‌منظور تکریم این سنت الهی برگزار می‌کند.
بر اساس این گزارش این همایش روز چهارشنبه ۲۱ آذرماه ۱۳۹۷ از ساعت ۹ الی ۱۱ در شبستان بزرگ نجمه خاتون سلام‌الله علیها -حرم مطهر حضرت معصومه – برگزار خواهد شد.
بر اساس اعلام امور فرهنگی خواهران حرم مطهر این همایش از سوی علاقه‌مندان با استقبال زیادی مواجه شده که به علت محدودیت ظرفیت از ۱۰۰۰ نفر ثبت‌نام به‌عمل‌آمده است.