به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم سوگواری رحلت شهادت گونه حضرت معصومه سلام‌الله علیها عصر امروز با حضور بانوان و خادمان آستان مقدس در محل بیت النور برگزار شد.

در این مراسم که بانوان قمی و خدام آستان مقدس حضور گسترده‌ای داشتند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری با محوریت مقام و شخصیت حضرت معصومه سلام‌الله علیها برای عزاداران سخنرانی کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه سلام‌الله علیها باهدف انجام مأموریت الهی برای هجرت به ایران از مدینه به‌سوی مرو حرکت کردند، افزود: حضرت معصومه سلام‌الله علیها بنا به دعوت امام رضا علیه‌السلام هجرت تمدن ساز خود را آغاز کردند و در مسیر هجرت همواره با نقل حدیث جایگاه اهل‌بیت و ائمه معصوم علیه‌السلام را به‌عنوان امام امت برای مردم تبیین کردند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بلاغت و فصاحت حضرت معصومه سلام‌الله علیها در تبیین جایگاه امام رضا علیه السلام به‌عنوان امام برحق در مسیر هجرت، موجب شد که مأموران مأمون کاروان ایشان را موردحمله قرار دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری بسترسازی برای ظهور و جهانی کردن اسلام ناب محمدی را از اهداف هجرت حضرت معصومه سلام‌الله علیها دانست و گفت: امام صادق علیه‌السلام در حدیثی قبل از ولادت امام کاظم علیه‌السلام به این موضوع اشاره دارند و حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها را در قم، حرم اهل‌بیت دانسته و می‌فرمایند که هرکس در قم حضرت معصومه سلام‌الله علیها را زیارت کند، تمام اهل‌بیت علیه‌السلام را زیارت کرده است.

وی بابیان اینکه شأن و مقام حضرت معصومه سلام‌الله علیها به حدی عظیم است که شأن ایشان تنها برای خداوند معلوم است، تصریح کرد: امام رضا علیه‌السلام در زیارت‌نامه مأثوره حضرت معصومه سلام‌الله علیها به این مطلب اشاره دارند و می‌فرمایند« شأن من الشأن».

کارشناس معارفی حرم مطهر اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام در حدیثی نورانی در مورد اهمیت زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها در قم می‌فرمایند: زمانى که رنج و زحمت و گرفتارى به شما رو آورد، به قم روی‌آورید، زیرا قم پناهگاه فاطمی‌ها و محل آسایش مؤمنان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری با تأکید بر مقام عصمت حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: امام رضا علیه‌السلام در حدیثی نورانی درباره مقام زیارتی حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌فرمایند: هر کس حضرت معصومه سلام‌الله علیها را در قم زیارت کند، مانند کسى است که مرا زیارت کرده است.

این محفل سوگواری با مداحی مداح اهل‌بیت حسن اسداللهی در شأن و مقام حضرت معصومه سلام‌الله علیها پایان یافت.