به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی امشب در مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهید مهدی ایمانی خادم حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با نقل روایتی از کتاب شریف بحارالانوار مرحوم مجلسی گفت: در این کتاب روایتی ذکرشده مبنی بر اینکه از اهل مشرق عده‌ای قیام و امام زمان(عج) را یاری می‌کنند و زمینه‌ساز ظهور حضرت می‌شوند.

وی افزود: بر اساس این روایات، قیام اهل مشرق زمین مستقل نیست و در امتداد قیام سید الشهداء علیه‌السلام بوده و با تأسی از سیره و سنت رسول گرامی اسلام خواهد بود.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند به اهل‌بیت(ع) شأن ولایی و تکوینی، اجتماعی و تاریخی عطا کرده و تمام این‌ها را نیز به حضرت معصومه سلام‌الله علیها عنایت نموده و شکل‌گیری حوزه علمیه قم و صدور علم و فقاهت به سراسر دنیا از همین مسئله نشأت می‌گیرد.

وی در تبیین این مسئله تأکید کرد: روایتی دیگری در کتب معتبر موجود است مبنی بر اینکه اهل قم قیام و در کنار امام زمان علیه‌السلام استقامت می‌کنند و حول امام اجتماع کرده و حضرت را یاری می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی یادآور شد: قیام‌کنندگان و زمینه‌سازان بستر ظهور حضرت باید دارای خصائص و اوصافی خاص باشند و به‌طور یقین شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و حریم ولایت دارای اوصاف خاصی هستند؛ شهدا در لحظه شهادت هیچ غم و اندوهی در دل ندارند و خداوند به آن‌ها مقام رفعت را عطا می‌کند.

این استاد برجسته حوزه از تلاش دشمن برای فراموش شدن آرمان‌های شهدا یاد کرد و گفت: خاطرات شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس باید مکتوب و به نسل جوان منتقل شود تا بتوانیم آرمان‌های شهدا را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی‌های قیام‌کنندگان اهل شهر مقدس قم با توجه به متن روایات این است که همانند آهن حرارت دیده هستند و هیچ تند بادی آن‌ها را از مسیر درست منحرف نمی‌کند و از جنگ خسته نمی‌شوند و از جنگیدن در راه خدا و کشته شدن هراسی ندارند چون می‌دانند وعده الهی حق است و توکل به خدا می‌کنند.