به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری امشب بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی با اشاره به نزدیک شدن به چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، گفت: دشمنان اسلام آرزوی شکست این نظام مقدس در چهل‌سالگی و بعدازآن را به گور خواهند برد، اما مسئولین و مردم نیز باید بدانند برای حفظ این انقلاب یک تکالیفی بر عهده‌دارند و باید آن‌ها را به‌درستی انجام دهند تا بتوانند زمینه‌ساز ظهور شوند.

وی افزود: تکالیف اصلی در چهل‌سالگی، شاکر بودن، مجاهدت کردن و امیدوار بودن به وعده‌های الهی است و یکی از اهداف اصلی انقلاب نیز بسترسازی برای ظهور بوده و بیداری اسلامی، فریادهای ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی در دنیا، فروپاشی نظام کمونیستی شوروی، پیروزی و مقاومت مردم یمن در مقابل آل سعود، تضعیف شدن ابرقدرت‌های پوشالی شرق و غرب، مقاومت مردم سوریه، فلسطین، لبنان، نیجریه، خروج آمریکای جنایت‌کار از سوریه و افغانستان، پیروزی‌های جبهه مقاومت در لبنان و سوریه و عراق همگی از برکات انقلاب اسلامی است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اگر قرار است نظام جمهوری اسلامی برای ظهوربسترسازی نماید، باید مسئولین  به این پنج سؤال اساسی پاسخ و توضیح دهند که در طول این چهل سال چه اقداماتی در این عرصه‌ها انجام داده‌اند.

این استاد حوزه علمیه در تبیین این پنج سؤال گفت: اولین لازمه بسترسازی برای ظهور تقویت مقر حکومتی امام زمان(عج) یعنی مسجدداری است و حال باید مسئولین جواب دهند برای مسجدداری چکار کرده‌اند و تا چه اندازه برای شکوفا شدن این امر تلاش نموده‌اند.

وی افزود: باید ائمه جمعه، استانداران، نمایندگان مجلس، و… در مساجد حضورداشته باشند و مشکلات مردم را برطرف کنند و شوراهای حل اختلاف، مراکز فرهنگی، مؤسسات خیریه در کنار مساجد ساخته شود تا مردم با مراجعه به این اماکن از برکات مسجد بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: دومین سؤال مربوط به مردم‌داری مسئولین نظام اسلامی است چراکه این مردم همان مردمی هستند که نظام فاسد پهلوی را ساقط کردند و هشت سال در مقابل ابرقدرت‌های غرب و شرق جنگ و استقامت نمودند و به جمهوری اسلامی رأی دادند و تاکنون نیز پای این نظام ایستاده‌اند و مسئولین هم باید جواب دهند برای مردم چه کرده‌اند و آیا حقوق خود را بیست برابر نمودن معنایش مردم‌داری است و سکونت در بهترین منازل و استفاده از بهترین ماشین‌ها مردم‌داری است؟ درحالی‌که مسئولین باید نوکر و خادم ملت باشند و خانه و ماشین نوکر نباید هیچ‌وقت بالاتر از ارباب باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: دین‌داری و عمل به آموزه‌های دینی توسط مسئولین، سومین سؤال اساسی است که باید پاسخ دهند برای دین خدا، قرآن و سخنان اهل‌بیت(ع) در جامعه چه‌کاری انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه گفت: سؤال چهارم و پنجم مربوط می‌شود به ولایت مداری و پایداری و استقامت در برابر مشکلات که باید هم مسئولین و هم مردم در این راستا وظایف خود را به‌درستی انجام دهند و همان‌گونه که ولایت خدا و اهل‌بیت(ع) را قبول دارند و تقویت می‌کنند، ولایت‌فقیه را نیز تقویت نمایند و در برابر تهدیدات و مشکلات موجود استقامت داشته باشند.