به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، هم‌زمان با دی‌ماه محافل بیان احکام و حلقه‌های معارفی رواق خواهران در نوبت صبح و عصر برای بانوان زائر و مجاور آستان بانوی کرامت اعلام شد.

بر اساس این گزارش در نوبت صبح روزهای شنبه «مباحث اخلاقی» از سوی خانم رابودان برای بانوان حاضر در رواق تبیین خواهد شد؛ در نوبت عصر شنبه عوامل بصیرت از دیدگاه نهج‌البلاغه از سوی خانم میر امام برای بانوان تبیین می‌شود.

در روزهای یکشنبه نیز نوبت صبح خانم سلطانی پور با محوریت «فتنه‌های آخرالزمان» برای بانوان سخنرانی می‌کنند و در نوبت عصر «حقوق معاشرت از دیدگاه ائمه» با حضور خانم حیدری مجد از اساتید برجسته حوزه علمیه خواهران برای بانوان مبین می‌شود.

احکام موسیقی در نوبت صبح دوشنبه از سوی خانم روحانی برای بانوان بیان می‌شود و پس‌ازآن حلقه معارفی «تربیت دینی کودک؛ تربیت بر محور تکریم و محبت» با سخنرانی خانم همتی برگزار خواهد شد.

همچنین حلقه معارفی «پیامبر اکرم صلی‌الله علیه وآله معجزه خلقت» در نوبت عصر روزهای دوشنبه با سخنرانی خانم قاسمی برای بانوان برپا خواهد شد و قبل از برگزاری این حلقه معارفی خانم محامی با محوریت یک حکم فقهی در باب احکام بانوان سخنرانی خواهند کرد.

تبیین احکام نماز از سوی خانم معتمدی نخستین برنامه معارفی روزهای سه‌شنبه رواق خواهران است و پس‌ از آن در نوبت عصر سه‌شنبه خانم انصاری با محوریت «نقش بانوان درزمینه سازی ظهور» برای بانوان سخنرانی می‌کنند.

گفتنی است در این حلقه معارفی موضوعاتی مانند «نقش تاریخی زنان در نهضت‌های توحیدی»، «ایجاد محبت و دوستی رسالت زنان عصر ظهور»، «وظیفه بانوان منتظر عصر ظهور» و «انتظار فرج مثبت از دیگر وظایف بانوان» مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد؛ این در حالی است که در نوبت صبح چهارشنبه ولایت‌فقیه از دیدگاه امام خمینی (ره) برای بانوان تحلیل خواهد شد که تدریس این حلقه معارفی بصیرت افزا را خانم اخوت بر عهده دارد.

«نقش تغذیه در نشاط روحی و جسمی» عنوان حلقه معارفی نوبت عصر رواق خواهران در روزهای چهارشنبه است که در این حلقه معارفی موضوعاتی از قبیل «راهکارهای پیشگیری از بیماری‌های گوارشی بر اساس روایات»، «تأثیر معنویت در جلوگیری از بیماری‌های روحی»، «رویکرد درمان محور به بیماری پیش فعالی کودکان از دیدگاه اسلام» و «نقش آرامش روحی در بیماری‌های زنان» برای بانوان بیان می‌شود.

روزهای پنجشنبه در نوبت صبح «احکام غسل و تیمم» از سوی خانم صادقی برای بانوان بیان می‌شود و پس‌ازآن حلقه معارفی «موانع ازدواج جوانان و راهکارهای آن» برای بانوان در رواق دایر است؛ بر این اساس در نوبت عصر پنجشنبه نیز حلقه معارفی نگرش علمی و کاربردی به مسئله حجاب و عفاف برای بانوان برگزار می‌شود که سخنرانی این محفل را خانم الهی پور بر عهده‌ دارند.