به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله عسکر دیرباز عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به تشکیل کمیته حجاب و عفاف با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه قم اظهار کرد: در این کمیته مباحث مرتبط با حجاب و عفاف در دانشگاه مورد نظر بحث و گفت‌و گو قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در درس اندیشه اسلامی یک جلسه به موضوع حجاب و عفاف برای آشنایی دانشجویان با این فرهنگ اختصاص داده می‌شود و در این راستا نیز جزوه‌ای تهیه می‌شود و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه قم از فعالیت ۱۰۰ کارمند خانم در این دانشگاه یاد کرد و گفت: هر ساله ۱۰ ساعت آموزش ضمن خدمت با موضوع حجاب و عفاف و آموزش شیوه برخورد با هنجارشکنان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در کافه‌های اطراف دانشگاه قم نیز افرادی مشخص شده‌اند تا بتوانیم نسبت به حضور دانشجویان در بیرون از محیط دانشگاه‌ها نیز نظارت داشته باشیم و در صورت نیاز اقدامات مورد نیاز را دنبال کنیم.

آیت‌الله دیرباز از اهدای چادر به دانشجویان به‌عنوان هدیه برای تشویق آن‌ها یاد کرد و گفت: نیروهای حراست دانشگاه با افراد هنجارشکن ارتباط برقرار کرده و طی نشست‌هایی با آن‌ها به گفت‌و گو می‌پردازند، این جلسات تاثیرگذار بوده و موجب تغییر برخی دانشجویان شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ عنوان همایش مرتبط با حجاب و عفاف در دانشگاه قم برگزار شده است، عنوان کرد: کارگاه‌های یکروزه و دوروزه نیز با محورویت بررسی علل بدحجابی و آموزش شیوه ترویج فرهنگ و حجاب دنبال شده است.

عضو مجلس خبرگان رهری به برگزاری جلسات مناظره دانشجویی با راهنمایی اساتید اشاره کرد و گفت: در این مناظره‌ها دانشجویان آزادانه نگاه و نظرات خود را در مورد حجاب و عفاف مطرح می‌کنند که این اقدام فرهنگی نتایج مثبتی را به دنبال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع ۱۵ بروشور و کتابچه با محوریت مباحث مرتبط با حجاب و عفاف و اجرای ۱۰ طرح در حوزه تبلیغات محیطی از جمله دیگر اقدامات مستمری است که در طول سال دنبال می‌شود.

دیرباز بر لزوم تدوین پایان‌نامه‌ها و مقاله‌های دانشگاهی با محوریت فرهنگ حجاب و عفاف با استفاده از آموزه‌های نهفته در آیات و روایات تاکید و تصریح کرد: دانشگاه قم با استفاده از این پایان‌نامه‌ها و مقاله‌ها به تهیه یک کتاب جامع در حوزه حجاب و عفاف پرداخته است.