به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل محمدی کرمانشاهی ظهر امروز در مراسم تکریم مدیر سابق فرهنگی و هنری آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه برگزار شد، با اشاره به اینکه در مجموع بیش از یک میلیون سند در مرکز اسناد حرم مطهر جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ هزار برگ سند در این مرکز فهرست‌نویسی شده که این اسناد سرمایه بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.

وی با بیان اینکه موزه آستان مقدس می‌تواند در مکانی با ۲۰ تالار بزرگ به نمایش مطلوب آثار خود اقدام کند، اضافه کرد: اکنون نیز موزه نسبت به گذشته پیشرفت‌های بسیاری داشته است و روزهای فعالیت خود را افزایش داده و در ایام مختلف هفته آماده خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان است.

مدیر سابق فرهنگی و هنری آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: با ایجاد مدیریت کتابخانه و موزه در حقیقت اداره‌های کتابخانه و موزه از نظر سازمانی به مدیریت ارتقا یافتند و این نقطه مثبت موجب شد که ظرفیت‌های دو مجموعه ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ۱۲ هزار متر مربع زیربنا دارد، عنوان کرد: تعداد منابع کتابخانه در سال های اخیر با استفاده از وقف و اهدا، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است و تاکنون هزینه‌ چندانی برای خرید کتاب پرداخت نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی کرمانشاهی از اختصاص رتبه نخست خدمات‌دهی در میان کتابخانه‌های استان قم به کتابخانه آستان مقدس بانوی کرامت یاد کرد و گفت: هر چند ظرفیت فعلی کتابخانه قابل توجه است اما در برخی از ایام تعداد مراجعه‌کنندگان و متقاضیان به میزانی است که میزها و صندلی‌ها پاسخ‌گوی افراد نیستند.