به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با مسئولان دانشگاه صنعتی قم که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، از حضرت معصومه سلام‌الله علیها به عنوان مهاجر الی‌الله نام برد و اظهار کرد: به برکت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)، قم به هویت اصلی خود رسید به همین علت هر مجموعه و دستگاهی از جمله دانشگاه باید در قم به این موضوع توجه داشته باشد و بر اساس هویت این شهر کار خود را دنبال کند.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی مورد نظر نظام نخستین رسالت دانشگاه است، اضافه کرد: اگر دانشجویی در قم تحصیل می‌کند باید متناسب با ویژگی‌های قم تربیت شود تا در آینده نیز بتواند به نتایج مورد نظر برسد.

تولیت حرم کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه پرداختن به آرمان‌ها و توجه به قداست‌ها نباید به معنای تظاهر باشد، عنوان کرد: همت‌ها و تلاش‌ها باید به میزانی باشد که بتوانیم دیدگاه‌ها، اعتقادات و روش‌های مورد نظر را در میان  دانشجویان ترویج کنیم.

وی از نظام اسلامی به‌عنوان دستاورد خون شهدا یاد کرد و گفت: درخت تنومند نظام اسلامی همچنان به حرکت و رشد خود ادامه می‌دهد اما ما باید تلاش کنیم تا از این درخت دور نشویم.

جلال رضایی‌نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۲ طرح نوآورانه در دانشگاه صنعتی قم درحال دنبال شدن است، اظهار کرد: اکنون این دانشگاه در دهمین سال فعالیت خود توانسته به دستاوردهای علمی و پژوهشی مطلوب در جشنواره‌ها و همایش‌های علمی مختلف برسد.

وی از حضور اساتید توانمند در دانشگاه صنعتی قم یاد کرد و افزود: قم ویژگی‌های متفاوتی دارد به همین علت مجموعه‌هایی که در این شهر درحال فعالیت هستند نیز باید به این ویژگی‌ها توجه داشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطرنشان کرد: این دانشگاه با ۹۰ کارمند و ۵۷ عضو هیأت علمی آموزش دو هزار دانشجو را در رشته‌های مختلف تحصیلی دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه مباحث فرهنگی در کنار مباحث علمی دانشگاه صنعتی قم مورد توجه قرار گرفته می‌گیرد، تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه صنعتی قم حجاب برتر را به‌عنوان پوشش خود پذیرفته‌اند و در این دانشگاه دو جنسیتی به مقوله حجاب و عفاف توجه ویژه داشته و افتخار می‌کنیم که می‌توانیم در این حوزه الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها باشیم.