به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمد واحدی طی گفت‌وگویی از تقسیم‌بندی فعالیت‌های مدیریت حرم مطهر به سه بخش انتظامات و ارشاد، خدمات اماکن و خدمات زائر یاد کرد و افزود: در حوزه انتظامات حرم مطهر را به پنج منطقه صحن امام رضا علیه‌السلام، شبستان امام خمینی(ره) و رواق‌های داخلی، صحن جوادالائمه و مسجد اعظم، صحن حضرت صاحب‌الزمان(عج) و همچنین شبستان نجمه خاتون(س) تقسیم‌بندی کرده‌ایم که در این قسمت‌ها کارهای انتظامی و ارشادی با محوریت دفاتر مشخص دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر در صحن‌های مختلف بخش دربانی و حفظ حریم امنیتی حرم مطهر را نیز به واحدهای مذکور سپرده‌ایم، عنوان کرد:‌ انتظامات و تنظیم صفوف نمازهای جماعت در طول هفته بر عهده ۳۰۰ خادم افتخاری حرم مطهر که بیشتر آن‌ها از طلاب هستند گذاشته شده است که این افراد از خادمان ستاد اقامه نماز هستند.

مدیر حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه خادمان بخش انتظامات و ارشاد راهنمایی زائران را نیز به شیوه مطلوب دنبال می‌کنند، عنوان کرد:‌ در این بخش نزدیک به دو هزار و ۷۸۰ خادم افتخاری و ۸۵ خادم رسمی در سه شیفت صبح، عصر و شب به صورت مستمر در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان برای ضیافت کریمانه و شب‌های قدر، خادمان بخش انتظامات گاهی در یک شیفت به هزار نفر نیز می‌رسد تا این بخش بتواند در کنار هزاران زائر و مجاور به شیوه مطلوب وظایف خود را دنبال کند.

وی ادامه داد: خادمان بخش انتظامات و ارشاد حرم مطهر به عنوان سفیران کریمه در ایام رحلت و میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و ایام اربعین به مراکز و استان‌های مختلف اعزام می‌شود و با انتقال پرچم متبرک آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، توسعه صحن‌های معنوی حرم مطهر را رقم می‌زنند.