به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، محسن ظهیریان طی گفت وگویی از برگزاری دوره تکنیک‌های ارتباط اثربخش برای خادمان افتخاری حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) خبر داد و اظهار کرد: این دوره با هدف ارتقاء مهارت‌های خادمان در برقراری ارتباط با زائران برگزار شده است.
وی با بیان این‌که این یکی از دوره‌هایی است که در سال جاری از سوی اداره آموزش ضمن خدمت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برای خادمان افتخاری فعال در حرم مطهر برگزار شد، افزود: در همین راستا دوره‌های آشنایی با احکام اختصاصی حرم مطهر، آموزش های تخصصی رسته خدمتی، آموزش زبان های خارجی، نسیم خدمت و نسیم معرفت نیز برای کارکنان برگزار شده و یا تا پایان سال برگزار خواهد شد.
رئیس اداره آموزش آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: خادمان در دوره تکنیک‌های ارتباط اثربخش با موضوعات و سرفصل‌هایی همچون «اصول و مفاهیم ارتباطات (ماهیت و شیوه ارتباط با مردم با توجه به ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی)»، «انواع ارتباط (جمعی و فردي، کلامی و غیرکلامی و…)»، «نکات اساسی در زمینه برقراري ارتباط اثربخش با محیط و دیگران»، «راه‌حل برقراري ارتباط(شروع، ادامه گفت‌وگو و پایان دهی)»، «فن بیان و سخنوري(ماهیت فن بیان و سخنوري، بکارگیري اصول سخنوري به منظورجلب توجه مردم، بیان صریح اهداف، ایجاد انگیزه و …)»، «آمادگی براي برقراري ارتباط اثربخش و سخنرانی(از نظر تجهیزات، عاطفی و زمان)» و « برقراري استنباط اثربخش از دیدگاه اسلام» آشنا شدند.
وی بیان کرد: اداره آموزش ضمن خدمت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها امسال در راستای ارتقای علمی و مهارتی خادمان حرم مطهر بانوی کرامت، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در چهار سطح «مدیران»، «کارکنان رسمی و قراردادی»، «خادمان افتخاری» و «کارکنان شرکت‌های خدماتی» کرده است.
رئیس اداره آموزش آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها افزود: در تمامی دوره‌های برگزارشده از شرکت‌کنندگان نظرسنجی صورت می‌‌گیرد تا دوره‌ها در مراحل بعدی با کیفیت بیشتری همراه باشد.