به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی ظهر امروز در نشست معارفه مدیر جدید کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن حضرت خدیجه(س)‌ این کتابخانه برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه کتابخانه، مرکز اسناد و موزه باید نقش خود را در راستای سیاست‌های کلی آستان و معاونت فرهنگی دنبال کند، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم نسبت به تهاجم سنگینی که استکبار و غرب علیه جمهوری اسلامی راه انداخته بی تفاوت باشیم، به همین علت فعالیت‌های مختلف ما باید ناظر بر انقلاب اسلامی و در راستای کمک به نظام اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: اکنون در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم به همین علت امیدواریم در این مناسبت برنامه‌های ویژه برای جوانان فعال در کتابخانه دنبال و در این راستا همه ظرفیت‌ها بسیج شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه کتابخانه آستان مقدس باید مسیر واقعی خود را پیدا کند، گفت: باید میان قرائت‌خانه و کتابخانه تفکیک قائل شویم، طی این سال‌ها شخصیت‌های بسیاری تلاش کردند تا کتابخانه به موقعیت فعلی برسد اما سیاست معاونت این است که کتابخانه به سمت جایگاه والاتری حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه با تعداد صندلی‌ها و میزها شناخته نمی‌شود مگر اینکه صندلی‌ها و میزها را اهل دانش پر کنند؛ ارائه خدمات به  دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان به کتاب به‌عنوان نگاه حداقلی مورد توجه قرار می‌گیرد اما ما باید با ظرفیت‌های موجود به دنبال این باشیم که محقق از مراجعه مستقیم به کتابخانه بی‌نیاز شود و منابع را در اختیار محقق در هر جایی از این عالم قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی بر لزوم دیجیتالی کردن منابع کتابخانه آستان مقدس تاکید کرد و ادامه داد: هدف نخست کتابخانه آستان مقدس گسترش خدمات کتابخانه در خارج از کتابخانه و استفاده گسترده‌تر از ظرفیت بسترهای ارتباطی نوین است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات ویژه به محققان در راستای نخستین اهداف کتابخانه است، عنوان کرد: امروزه رفت و آمدها هزینه دارد و وقت گران‌بهاتر از گذشته شده است به همین علت دنیای فعلی با دنیای دهه‌های گذشته قابل مقایسه نیست و نوع ارائه خدمات نیز باید متفاوت باشد.

معاون فرهنگی حرم مطهر تاکید کرد: کارهای کتابخانه باید با مشورت و همکاری نیروهای این مجموعه دنبال شود چراکه هیچ کاری به صورت تک محوری و قائل به‌شخص به نتیجه نمی‌رسد و در این راستا می‌توان شورای کتابخانه حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) را با حضور متخصصان دنبال کرد.

وی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توانیم به سمتی حرکت کنیم که کتابخانه‌های تخصصی زیارت و حضرت معصومه سلام‌الله علیها در کتابخانه حرم مطهر درنظر گرفته شود و در حوزه‌های دیجیتالی و فیزیکی فضای جدایی به آن‌ها اختصاص یابد.