به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام گائینی عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با بررسی تاریخی بعثت نبی گرامی اسلام گفت: ایام فاطمیه و مصادف بودن آن با ایام‌الله دهه فجر بهترین فرصت جهت جریان شناسی تاریخی بعثت نبی گرامی اسلام و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: رسول خدا با بعثتش تحول بزرگی ایجاد نمودند و بررسی این تحول عظیم نیازمند جریان شناسی تاریخی مسائل مهم در قبل از بعثت از دیدگاه فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: توجه به آثار و برکات انقلاب اسلامی نیز مستلزم مقایسه درست مسائل قبل و بعد از انقلاب تا چهل‌سالگی است.

حجت‌الاسلام گائینی تأکید کرد: وضعیت مردم شبه‌جزیره عربستان در قبل از بعثت بسیار نامناسب بود که با بعثت نبی گرامی اسلام تحولات عظیمی پدیدار شد اما بعد از رحلت رسول خدا وقایع بسیار تلخ و ناگواری روی داد و مردم دچار کفران نعمت ولایت شدند.

وی یادآور شد: رسول خدا حق بزرگی به عهده امت اسلام دارند، چراکه ازنظر فرهنگی مردم شبه‌جزیره عربستان در وضعیت جاهلی به سر می‌بردند، دختران خود را زنده‌به‌گور می‌کردند، به خاطر کوچک‌ترین مسائل اجتماعی، جنگ و کشتار قبیله‌ای به راه می‌انداختند و ازنظر اعتقادی نیز بت می‌پرستیدند.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: زحمات طاقت‌فرسا و سختی‌هایی که نبی گرامی اسلام در راه اعتلای فرهنگ اسلام کشیدند، باعث شد جامعه اسلامی بعد از بعثت دچار تغییر و تحول شود و دین اسلام به اوج قدرت و اقتدار و صلابت خود برسد و شر دشمنان از سر امت اسلام کم شود.

وی افزود: پیروزی های مستمر نبی گرامی اسلام در جنگ‌های مختلف در مقابل کفار و مشرکان توانست اقتدار اسلامی را به ارمغان بیاورد و رسول خدا در واقعه غدیر، رسالت خود را تکمیل و نعمت ولایت را برای امت اسلام ارزانی داشتند؛ اگر مسلمانان قدر نعمت ولایت را می‌دانستند هیچ‌گاه از کفار و مشرکان نمی‌هراسیدند و تا ابد پیروز میدان بودند.

حجت‌الاسلام گائینی خاطرنشان کرد: بعد از رحلت رسول خدا، تمامی وصایای مهم حضرت نادیده گرفته شد و در سقیفه بنی ساعده تصمیمات باطلی اتخاذ شد. برای رسول خدا جانشین تعیین کردند درحالی‌که جانشین رسول خدا را در روز غدیر، خداوند معین کرده بود و نعمت ولایت را برای امت اسلام عطا نموده بود، مردم نعمت ولایت را کفران نمودند و همه‌چیز بعد از رحلت به قهقرا برگشت.

وی در پایان تأکید کرد: ظلم‌های بی‌شماری در حق حضرت علی علیه‌السلام و بانوی دوعالم صورت گرفت و حضرت زهرا سلام‌الله علیها به وضعیت اسف‌بار آن روزها اعتراضات شدیدی داشت، اما امت اسلام نعمت ولایت را قدر ندانستند و دچار کفران شدند.