به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در درس اخلاق خود که با حضور مسئولان و مدیران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در سالن جلسات امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به نقش زنان در حوزه‌های مختلف جامعه اظهار کرد: دشمنان با شبهه‌افکنی و اختلاف‌افکنی خطراتی برای مجموعه‌ها و جامعه اسلامی در فکر باطل و برنامه‌های خود دارند که باید مراقب آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیه‌ای از قرآن کریم بانوان باید در منازل خود بمانند و زینت‌های خود را حفظ کنند، اضافه کرد: این توصیه در سوره مبارکه احزاب در قبال پیام شیطانی دیگری است که به زن‌های پیامبر می‌گوید در خانه‌ها نمانید تا آن‌ها را به فساد بکشد درحالی‌که اسلام نه فقط مخالفتی با بیرون آمدن بانوان از حدود خانه و داخل شدن به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی ندارد بلکه گاهی از مشارکت زنان در جبهه‌های نظامی سخن به میان آورده است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه تاکید قرآن بر حضور بانوان در منازل امری در راستای حفظ طهارت و پاکیزه ماندن زنان است، عنوان کرد: نه فقط زنان پیامبر بلکه زنان دیگر نیز مخاطب پیام سوره احزاب هستند اما افرادی که به پیامبر منتسب هستند باید مراقبت بیشتری داشته  باشند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه حضور بانوان در نهضت امام خمینی(ره) موجب همراهی گسترده‌تر مردان شد، مطرح کرد: امام خمینی(ره) برای حضور بانوان در انقلاب ارزش قائل شدند به همین علت بانوان توانستند نقش‌های مهمی را در پیروزی انقلاب ایفا کنند.

وی بر لزوم حفظ شأن و جایگاه شهر مقدس قم تاکید کرد و گفت: شرایط این شهر نسبت به دیگر شهرها متفاوت است به همین علت باید نسبت به برخی از حرکت‌های نادرست در این شهر حساس باشیم و برای رفع برخی از مشکلات تذکر لسانی را به صورت عمومی دنبال کنیم.