به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حرم بانوی کرامت  پس از انقلاب اسلامی در راستای ارائه خدمات فرهنگی مناسب و متکی بر دین به زائران و مجاوران آستان بانوی کرامت در فروردین‌ماه سال ۹۰ اقدام به راه‌اندازی واحد مشاوره به‌ صورت جداگانه برای خواهران و برادران کرده است که در موضوعات مختلف بر محور آیات و روایات قرآن کریم مشاوره دینی به زائران و مجاوران ارائه می کند.

واحد مشاوره خواهران در ابتدا فعالیت خود را با حضور ۲۰ استاد و کارشناس حوزوی و دانشگاهی آغاز کرده و در حال حاضر این مرکز با ۴۰ مشاور در نوبت صبح به خانواده‌ها و بانوان زائر و مجاور آستان بانوی کرامت خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کند. این خدمات مشاوره‌ای شامل مشاوره‌های اخلاقی، ازدواج، اعتقادی، تحصیلی، تربیت فرزند، تغذیه، خانواده و روان‌درمانی می‌شود.

تمامی خدمات مشاوره‌ای آستان مقدس برای زائران و مجاوران به‌ صورت رایگان بوده و اساتید و کارشناسان به‌ صورت افتخاری در واحد مشاوره مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

بر اساس گزارش‌ها بیشترین مراجعه به واحد مشاوره اختصاص به مسائل خانوادگی، ازدواج و تحصیل دارد و پس از آن موضوعات و مباحث اعتقادی در اولویت دوم مراجعات مردمی هست.

زمان در نظر گرفته‌شده برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به مراجع وابسته به شرایط و درخواست مراجعه‌کنندگان دارد؛ حداقل زمان در نظر گرفته برای مشاوره ۴۵ دقیقه است.

یادآوری می‌شود، همزمان با فصل پاییز ۱۲۳۰ از خدمات مشاوره حضوری آستان مقدس استفاده کرده‌اند.

زائران و مجاوران آستان بانوی کرامت همه‌روزه به‌جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ عصر می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای آستان استفاده کنند که در این راستا برای دریافت خدمات مشاوره‌ای از واحد مشاوره خواهران می‌توانند با شماره ۳۷۱۷۵۴۲۲ تماس حاصل نمایند.