به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، زینب اسلام دوست، مادر شهیدان زین‌الدین ظهر امروز با حضور در همایش «زن در آینه چهل‌سالگی انقلاب» در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها، با بیان اینکه خداوند انسان را با جان و مالش مورد آزمایش و امتحان قرار می‌دهد، اظهار داشت، خداوند مرا با فرزندانم مورد آزمایش قرار داده است.

وی افزود: در زندگی حضرت زینب سلام‌الله علیها را الگوی خود قرار داده و در روزهای سختی به ایشان توسل جسته و مانند ایشان در مصیبت از دست دادن فرزندان خود صبوری کرده است.

مادر شهیدان زین‌الدین با تأکید بر اینکه شهادت فرزندانشان امتحان خداوند از ایشان بوده است، تصریح کرد: خداوند به وسیله امتحانات ایمان و صبر انسان را محک زده و انسان را قوی می‌کند.

بانو اسلام دوست، صبر، بردباری، انس با قرآن، نماز اول وقت و تأسی به حضرت زهرا سلام‌الله علیها را از ارکان تربیت فرزندان صالح و شایسته عنوان کرد.

لقمه حلال، حجاب و عفاف و پرهیز از گناه رمز تربیت حججی‌ها

در ادامه این مراسم مادر شهید حججی با بیان اینکه مانند دیگر مادران با وضو و لقمه حلال فرزندش را تربیت کرده است، گفت: در ابتدا اطلاع نداشته که شهید حججی جزو مدافعین حرم شده است.

وی افزود: پس از اینکه مطلع شدم فرزندم جزو مدافعین حرم شده به شهادت او راضی نبودم به همین دلیل شهید نتوانسته بود به آرزوی خود که شهادت است، دست پیدا کند.

مادر شهید حججی ادامه داد: شهید حججی پس از اینکه متوجه شد که مادرش ناراضی است آن‌ها را به مشهد برد و از مادرش خواست که برای شهادت او دعا کند.

وی افزود: در مشهد نیز قلب من برای شهادت محسن رضایت نداشت و از خداوند خواستم که آنچه مقدر است برای او محقق شود؛ تا اینکه خبر اسارتش به من رسید و در زمانی که شهید حججی در مدت ۱۰ روز در سوریه اسیر بود به‌شدت از جانب داعش شکنجه می‌شد و همین شکنجه‌ها موجب شد که من برای فرزندم از جانب خداوند طلب شهادت کنم تا از شکنجه‌های داعش رها شود.

مادر شهید حججی خاطرنشان کرد: شهادت فرزندم در راه امنیت کشور و انقلاب برای من افتخاری است و از بانوان ایران اسلامی می‌خواهم که با پایبندی به اسلام و حجاب و عفاف از خون شهدا و انقلاب پاسداری کنند.

انقلاب اسلامی یک اتفاق بزرگ

خواهر شهید ابراهیم هادی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب بزرگی است و بعد از دو هزار ۵۰۰ سال پادشاهی در ایران و جهان یک انقلاب اسلامی و دینی را ایجاد کرده است، گفت: شهیدان مدافع حرم با تأسی از شهدای دفاع مقدس به دفاع از حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها اقدام کردند؛ اما شهدای دفاع مقدس بر اساس سیره الگوی قیام فاطمی و حسینی به حمایت از دین پرداختند.

وی با بیان خاطراتی از شهید ابراهیم هادی خاطرنشان کرد: این شهید گران‌قدر از توان جسمی خوبی برخورد بود به همین دلیل در دوران قبل از انقلاب و در تظاهرات که آمبولانس‌ها برای حمل مجروحین اجازه حضور نداشتند، ایشان مجروحان و انقلابیون را بر دوش خود حمل کرده و به بیمارستان می‌رساندند.

خواهر شهید ابراهیم هادی ادامه داد: همین موضوع جرقه‌ای برای حضور ایشان در جبهه‌های حق علیه باطل فراهم کرد.

وی تصریح کرد: شهید ابراهیم هادی در جبهه در حالی که بانگ اذان بر لب داشت و به هنگام بیان جمله «اشهد ان علی ولی الله» با تیر خلاص یک افسر عراقی به شهادت رسید.

خواهر شهید ابراهیم هادی یادآور شد: در لحظات پایانی عمر زمانی که از شهید ابراهیم هادی پرسیدند که با افسر عراقی که به صوت ایشان شلیک کرده چه کنند و او را چگونه مجاز کنند گفت همین اینکه این افسر عراقی با بانگ اذان به همراه یارانش برگشته و در پناه اسلام قرارگرفته کافی است.