پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها_ فاطمه قاسمی: خاتم پیامبران حضرت محمد صلی الله علیه و آله برای بشریت مایه رحمت و هدایت است، آیات قرآن کریم، خاتم پیامبران را رحمه للعالمین معرفی می کنند و در آیات فراوانی خداوند از میل بی نهایت رسول اکرم صلی الله علیه و آله برای هدایت بشر می گوید تا جایی که خداوند تأکید می کند که پیامبر صلوات الله علیه و آله نباید برای هدایت نشدن عده ای محزون باشند و خود را به هلاکت بیاندازند.

«وَلاَ یَحْزُنْکَ الَّذِین‌َ یُسَارِعُون‌َ فِی‌ الْکُفْرِ اِنَّهُم‌ْ لَن‌ْ یَضُرُّوا اللهَ شَیْئاً یُرِیدُ اللهُ أَلاَّ یَجْعَل‌َ لَهُم‌ْ حَظّاً فِی الاْ‌خِرَة‌ِ وَلَهُم‌ْ عَذَاب‌ٌ عَظِیم‌ٌ؛ شتاب ورزیدن برخی در کفر تو را اندوهگین نسازد. آنان به خداوند آسیبی نمی‌رسانند و خداوند می‌خواهد تا آنان بهره‌ای در آخرت نداشته باشند و برای آنان عذاب بزرگی در کار است‌.(آل عمران ایه ۱۷۵)

« یَا أَیُّهَا الرَّسُول‌ُ لاَیَحْزُنْکَ الَّذِین‌َ یُسَارِعُون‌َ فِی‌الْکُفْرِ مِن‌ْ الَّذِین‌َ قَالُوا آمَنَّابِأَفْوَاهِهِم‌ْ وَلَم‌ْ تُؤْمِن‌ْ قُلُوبُهُم‌(مائده ایه۴۱»

« وَمَن‌ْ کَفَرَ فَلاَ یَحْزُنْکَ کُفْرُه‌ُ اِلَیْنَامَرْجِعُهُم‌ْ فَنُنَبِّئُهُم‌ْ بِمَا عَمِلُوا؛ اگر کسانی کفر ورزیدند، کفر آنان تو را ناراحت نکند، بازگشت آنان به سوی ماست و ما آنان را به آنچه انجام داده‌اند آگاه خواهیم کرد».

در آیه ۶۵ سوره یونس خداوند خطاب به رسول اکرم صلوات الله علیه و آله می‌فرماید « وَلاَ یَحْزُنْکَ قَوْلُهُم‌ْ إن‌َّ الْعِزَّة‌َ للهِِ جَمِیعاً هُوَ السَّمِیع‌ُ الْعَلِیم‌ُ؛ سخن آنان تو را ناراحت نکند. عزت تماما برای خداست و او شنونده آگاه است».

این آیات و آیات بی شمار دیگری در قرآن کریم نشان دهنده میل بی نهایت پیامبر گرامی اسلام برای هدایت بشریت است، پیامبری که برای تمام بشریت مایه برکت و رحمت است.

خداوند به این چنین پدری که بی نهایت مشتاق هدایت خلق در مسیر بندگی و عشق ورزی به خداوند است، دختری می دهد که خلقت تمام عالم حتی خود رسول خدا صلی الله علیه وآله به خاطر این دختر است.

ام ابیهایی که عالم خلقتش را وامدار وجود اوست

دختری که آنچنان در مقام قرب و بندگی خداوند ذوب است که خداوند خلقت جهان، خلقت رسولش و خلقت امام مؤمنین، علی بن ابیطالب علیهم السلام را نیز به واسطه این دختر و مَحبت او عنوان می کند.

بانویی که برای خاتم پیامبران «ام ابیها» بود، برای علی بن ابیطالب علیه السلام بهترین هم کفو بود.

دختری که پدرش به احترام او از جای بر می خواست و دستانش بوسه گاه لب های پدر بود.

«ام ابیهایی» که« امّ المؤمنین ها» با وجود تلاش فراوان نتوانستند در بارگاه الهی شأنی مانند او داشته باشند، بانویی که خیرالنساء بود.

بانویی که الگوی امامان پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله بود و رسول خدا صلی الله علیه وآله امت را سفارش به احترام و تبعیت از او می‌کرد و حتی خداوند محبت خود را در گرو محبت او قرار داده بود و غضبش نیز غضب خدا و رسولش بود.

حضرت زهرا، شبیه ترین خلق به رسول خدا

بانویی که ممتحنه بود و قبل از امتحان، از امتحان های سخت الهی سربلند بیرون آمده بود بانوی که قدرش چون لیله القدر ناشناخته است و تنها خداوند این لیله القدر را می شناسد و قدر مقامش برای بشریت چون شب قدر بی نهایت عظیم و ناشناخته است.

شبیه ترین مردم به رسول خدا صلی الله علیه و اله بود، تجسم عملی اخلاق نبوی بود؛ بانویی که به اندازه طرفه العینی با رسول خدا صلی الله علیه وآله فاصله نداشت.

بانویی که شمارش القابش بی نهایت است، مادر انسان کامل یعنی خلیفه خداوند در زمین «امام معصوم» بود.

بانویی که برخلاف دختران قیصر و کسرا در نهایت شأن و مقام، چادر وصله دار بر سر می کرد، چادر وصله داری که بارها اشک سلمان فارسی را جاری کرده بود؛ بانویی که اگر می خواست تمام خلقت عبد او بود؛ ولی این بانو جز هدایت و رحمت برای بشریت چیزی نمی خواست، بانویی که در شب ازدواجش از خداوند هدیه ای جز شفاعت امت در قیامت طلب نکرد.

بانویی که فرزندش امام حسن مجتبی علیه السلام هرگاه او را قامت بسته به نماز می دید جز برای هدایت امت دعا نمی کرد؛ به گونه ای که امام حسن مجتبی علیه السلام تصور می کرد همسایه ها و امت حتی از اهل خانه مهم تر هستند و دعا برای آن‌ها بر دعا برای خانواده اولویت دارد که بانو نیز این نکته را تأیید کرد؛ چرا که خلق نبوی داشت و در آخر نیز برای هدایت امت شهید شد.

فاطمه ها، فداییان امت نبوی

بانویی که تمام بزرگان قریش و بزرگان امت خواهان وصلت با او بودند؛ اما جز علی علیه السلام کسی همکفو او نبود، بانویی که تعریف عشق بود که اگر بخواهیم این عشق را در یک جمله تفسیر کنیم باید بگوییم(تعریف ما از عشق در یک جمله این است* زهرا فقط کفو امیرالمومنین است) بانویی که اگر علی نبود، هیچ کس شایستگی همسری او را نداشت.

بانویی که پدرش به واسطه مقامش او را فاطمه نامید، فاطمه ای که جان پیامبر و امام علی بن ابیطالب علیه السلام بود، فاطمه ای که تفسیر«مرج البحرین یلتقیان» یعنی پیوند دهنده دو دریای بزرگ بود، دو دریایی که در خویش لولو و مرجان پرورند تا عالم به واسطه این گوهر های گرانبها از فریب شیطان در امان باشد، تنها زنی که تقدیر عالم در لابلای مصحف شریفش نوشته شده است، فاطمه ای که فدایی شد تا ایمان امت از رهزنی و غارت شیاطین و طاغوت ها در امان باشد.

قبر مخفی، دلیل نفاق و حقی که غصب شد و به صاحبش داده نشد

حال مهم ترین پرسش تاریخ بعد از هزار و اندی سال این است که حوراء الانسیه ای با چنین جمالات، کمالات و شأن و مقامی چرا باید مقبره اش مخفی باشد که پاسخ این پرسش را جز در حوادث رخ داده در سقیفه بنی ساعده نمی‌توان جست‌و‌جو کرد.

پاسخ به این پرسش را باید در دوران کوتاه پس از رحلت شهادت گونه رسول خدا صلی الله علیه و آله جستجو کرد، رسول خدا صلی الله علیه و آله در غدیر دو امانت یعنی قرآن کریم و اهل بیت خویش را به عنوان ریسمان های محکم برای هدایت امت اسلامی تا روز قیامت معرفی کردند و به امت خویش فرمودند که پیام مرا تا روز قیامت سینه به سینه و نسل به نسل به فرزندان خود منتقل کنید که هر کس می خواهد گمراه نشود باید به کتاب خداوند و اهل بیت و جانشینان من یعنی علی بن ابیطالب علیه السلام و فرزندانش تمسک جوید.

هر کس به این دو تمسک جوید، هرگز گمراه نخواهد شد و این دو امانت در حوض کوثر بر من وارد خواهند شد و امت باید در قیامت پاسخگوی تعامل و رفتار خویش با این دو امانت در برابر خداوند باشند.

حضرت زهرا پشت در ماند تا در غدیر باز بماند

رسول گرامی اسلام پس از خود برای هدایت امت درب های باغ غدیر را به روی امت باز کرد؛

اما امتی که در غدیر با رسول خدا صلی الله علیه وآله هم عهد شده بودند که از جانشینانش و کتاب خدا تبعیت کنند، عهد و پیمان شکستند و بدعهدی کردند.

اما در این میان دختر رسول خدا سلام الله علیها به عنوان کسی که در غدیر با امامش عهد همراهی بسته بود زمانی که شیطان را در چهره نفاق دید پشت درب آتش گرفته ماند و در شعله های آتش سوخت تا درب های باغ غدیر برای بشریت باز بماند.

بانویی که تا امامش را دست بسته دید بر منبر مسجد رفت و محمد وار خطبه خواند خطبه ای که بانو با آن تزویر را بی آبرو کرد، بانویی که جان امام علی علیه السلام بود با جان خود راهی میدان شد و دست منافق را به دست خویش رو کرد.

چادر زهرایی محدودیت نیست، جواز حضور و رهبری اجتماعی امت اسلامی بود و هست/ چادر وصله داری که هادی امت شد/ بانویی که با نور حجاب، تاریخ را به نور بصیرت معطر کرد

بانویی که در عشق به امامش پشت درب در شعله ها سوخت؛ اما درس ولایتمداری به امت داد.

بانویی که چادر برایش محدودیت نبود؛ بلکه با چادر مشکی زهرایی به استناد سیره رسول خدا صلی الله علیه وآله جواز حضور در جامعه اسلامی را بر سر کرد و با این جواز رهبر اجتماعی امت شد، این چادر نه برایش محدودیت آفرین که بلکه برایش انقلاب افرین، انسان ساز و تمدن ساز بود، فاطمه سلام الله علیها با چادر وصله دار خاکیش جامعه اسلامی را با خطر نفاق در طول تاریخ آشنا کرد و چون خورشید، حقیقت تاریخ امامت را برای بشریت روشن و نورانی کرد، بانویی که با نور حجاب، نور بصیرت را در قلب بشریت تا قیامت زنده کرد.

جانبازی در راه ولی خدا و تربیت سربازان ولایت مدار، میراثی که از حضرت خدیجه به حضرت زهرا رسید/دامان زن عفیف، معراج تربیت مردان الهی

بانویی که در دامنش امام تربیت کرد، امامانی که خود بهترین سرباز برای امیرالمؤمنین، امام علی علیه السلام بودند، فاطمه زهرا سلام الله علیها به مادرش حضرت خدیجه سلام الله علیها اقتدا کرد و تمسک جست و همچون مادر که او را برای سربازی رسول خدا صلی الله علیه وآله در دامان پرورش داده بود او نیز حسنین علیهم السلام را برای سربازی در صراط ولایت امیرالمؤمنین، امام علی علیه‌السلام تربیت کرد؛ برهمین اساس تمسک بانوان به سبک زندگی فاطمیش دامن زنان را مهد انقلاب و تمدن می کند، بانویی که اگر بانوان از عفت، حیا و حجاب او تبعیت کنند دامانشان مهد تربیت مردان معراجی می شود.

حضرت زهرا سلام الله علیها با حیا و عفاف فاطمی خود یادآور این نکته مهم به بانوان است که زن گوهر عشق است نه ابزار هوس، زن با حجاب ریحانه است«اَلمِرأَةُ رَیحانَةٌ».

قیام فاطمی یادوار پر پرواز بودن حجاب برای بانوان است/ حجاب جواز تمدن سازی زنان

حضرت زهرا سلام الله علیها با قیام و انقلاب فاطمی خود به بانوان یادآور شد که حجاب برای زن قفس نیست؛ بلکه حجاب و عفاف برای زن پر پرواز و تمدن سازی است.

حضرت زهراسلام الله علیها با چادر زهرایی و با شهادت خود به امت اسلام نشان دادند که زن با حیا و عفاف انقلاب آفرین است و از دامن زن عفیفه، مردان معراجی می شوند.

حضرت زهرا سلام الله علیها بانویی است که بانوان ایرانی با تبعیت از ایشان برای انقلاب امام خمینی سربازان در گهواره تربیت کردند، بانوانی که با اقتدا به سیره حضرت زهراسلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها به زنان تاریخ نشان دادند که بطن زنانگی را در شعله های آتش پشت درب و در انقلاب عاشورا باید جست و جو کرد؛ انقلابی که حضرت زینب سلام الله علیها با آن جهان را زیر و رو کرد و به جهانیان نشان داد که حجاب برای زن محدویت نیست؛ بلکه جواز حضور اجتماعی زن است جوازی که زن تمدن ساز می شود نه ابزار.

مادران شهداء تاریخ سازی را از حضرت زهرا آموخته اند/ حضرت زهرا، بهترین الگو برای زنان و مردان

حضرت زهرا سلام الله علیها به بانوان نشان دادند که در مسیر ولایت جانبازی و ایثار مهم ترین رسالت زن است و مادران شهدا با تمسک به حضرت زهرا سلام الله علیها به بشریت این پیام زهرایی را منتقل کردند که زن تا همیشه می تواند سرافراز و تاریخ ساز باشد.

زن در پناه حجاب با تربیت فرزند صالح و شهید می تواند تاریخ ساز باشد همان گونه که مادران شهدا با خون فرزندان خود تاریخ سازی کردند.

حضرت زهرا سلام الله علیها بهترین الگو برای زنان و مردان است؛ چرا که نه تنها با تربیت فرزندان شهید بلکه با شهادت خود در راه اسلام نشان داد که ولایت و دفاع از امامت نیاز به بانوان تاریخ ساز دارد، بانوانی که با چادر زهرایی خویش زمینه عبور از فتنه های تمدن آخر الزمانی را تا دلپذیر صبح ظهور فراهم می کنند، زنانی که با تبعیت از الگوی زیست فاطمی همچون حضرت زهرا، حضرت زینب و حضرت معصومه سلام الله علیهن لشکر فاطمی ولی خدا و فاطمیون لشکر آخرین منجی موعود بشریت خواهند بود.

بانوانی که چادر زهرایی را ستون خیمه گاه ولایت کردند و با جانبازی، شهادت و با خون فرزندانشان در ایران، عراق و سوریه و گوشه گوشه جهان تاریخ ساز شدند، فرزندانی که چون حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها لامکان و لا زمان هستند در همه عالم نامشان برده می‌شود؛ ولی در میان مردم گمنام هستند و با گمنامی زندگی می‌کنند، شهدایی که شهیدانه زندگی می کنند تا رزق شهادت روزیشان شود و در راه ولایت چون حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نه تنها فرزندان و ذریه خود را بدون جرعه ای واهمه تقدیم درگاه الهی می‌کنند بلکه نه تنها فرزندان که با جان خویش در راه ولی خدا جانبازی می کنند و شهید می شوند.

اشک ابزار حضرت زهرا برای دفاع از ولی خدا/ زندگی حضرت زهرا بهترین تعریف برای حقوق زن

حضرت زهرا نه تنها مادر شهیدان راه ولایت و بندگی هستند بلکه خود اولین شهید راه امامت هستند، بانویی که پروانه وار در آتش عشق دفاع از امام سوخت ولی هرگز در برابر نفاق و تزویر تسلیم نشد، بانویی که حتی با اشک هایش از ولایت دفاع کرد.

بانویی که همه هستی از خون و اشک تا جان و فرزند را فدا کرد تا راه ولایت و امامت و درب باغ دلگشای غدیر برای ما باز بماند، بانویی که زندگیش بهترین تعریف برای حقوق زن است ( یک زن بزرگ جمله مردان زمین است* دنیا تماشا کن حقوق زن همین است) زنی که با شهادتش، با قبر مخفی و با تربیت فرزندانی چون حسنین تا به امروز تاریخ ساز و انقلاب آفرین بوده ، بانویی که پیاده روی اربعین فرزندش رمز جهانی ظهور است بانویی که دختر خاتم پیامبران است و سیره و منشش حاتم نگین انگشتری آخرین موعود الهی است، موعودی که جز سیره و منش فاطمی نخواهد داشت؛ چرا که این موعود الگوی خویش را فاطمه دختر رسول خدا صلی الله علیه وآله معرفی کرده است. بانویی که خاتم و ختم جهان است، بانویی که شافع باغ جنان است.