به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی شب گذشته در ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها که در رواق امام خمینی(ره) آستان قدس رضوی برگزار شد، طی سخنانی عنوان کرد: در جریان حوادثی که برای حضرت زهرا سلام‌الله علیها اتفاق افتاد، برخی برای ملاقات به خانه حضرت علی علیه‌السلام آمدند و به ایشان گفتند:که می‌خواهیم فاطمه سلام‌الله علیها را ملاقات کنیم.
وی اضافه کرد: امیرالمؤمنین(ع) به دختر پیامبر(ص) فرمود؛ «این‌ها از من خواسته‌اند که از شما برایشان اجازه‌ ورود بگیرم». این عمل امیرالمؤمنان بیانگر این است که حضرت چگونه به اهل خانه احترام گذاشته و نظر آن‌ها را می‌پرسیدند اما متاسفانه اکنون در برخی از خانواده‌ها به هیچ وجه به نظر همسر یا فرزندان توجه نمی‌شود.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)‌ ابراز کرد: مشورت با اعضای خانواده برای برخی مسائل در زندگی، از توصیه‌ها و سیره اهل‌بیت(ع) به‌شمار می‌رود که همه مومنان باید به آن توجه داشته باشند.
وی عنوان کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در جواب حضرت علی علیه‌السلام فرمودند که «به خدا سوگند به ‌آن‌ها اجازه نمی‌دهم و حتی یک کلمه هم با آن‌ها سخن نخواهم گفت تا پدرم را ملاقات کرده و از آنچه آن‌ها نسبت به من انجام داده‌اند، شکایت کنم.
آیت‌الله سعیدی افزود: امیرالمؤمنین(ع)‌ نیز در مشورت با حضرت زهرا سلام‌الله علیها فرمودند که من ضامن شده‌ام که آن‌ها به ملاقات تو بیایند، در این هنگام حضرت زهرا سلام‌الله علیها به سخن امام علی علیه‌السلام احترام گذاشت و فرمود که «اگر ضامن شده‌ای، خانه‌، خانه‌ توست، من نیز به هیچ‌‌وجه با تو مخالفت نخواهم کرد، آن‌کس را که می‌خواهی و صلاح می‌دانی، اجازه بده».
نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در خطبه‌های متفاوت به مردم تذکر می‌داد که از خط ولایت‌مداری منحرف نشوند، این بانو بارها موضوع ولایت را برای مردم تبیین کرده و تبعیت از ولی‌امر را به مردم گوش‌زد می‌کردند.
وی افزود: پاسخ حضرت زهرا سلام‌الله علیها به امام علی علیه‌السلام که فرمودند «خانه‌، خانه‌ توست، من نیز به هیچ‌ وجه با تو مخالفت نخواهم کرد» بیانگر ولایت‌پذیری مطلق حضرت زهرا سلام‌الله علیها از امام زمان خویش است که برای همه مومنان الگویی بی بدیل محسوب می‌شود.
ایشان ادامه داد: اگر چه در ماجرای غصب خلافت به حضرت علی علیه‌السلام خیلی ظلم شد اما صبر حضرت در این ماجرا بیانگر روح متعالی و نفس زکیه ایشان است.