به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در ویژه برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی که با عنوان «کوثر» در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن کریم تبعیت از پیامبر اسلام(ص) همان تبعیت از خداوند متعال است، اظهار کرد: بر اساس روایتی از اهل‌بیت(ع) در روز قیامت درهایی وجود دارد که از آن ها افراد خاصی عبور می‌کنند، به‌عنوان مثال از یک در فقط فرعون و طرفداران او و از در دیگر بنی‌امیه و اصحابشان وارد می‌شوند اما عبور از یک در از همه سخت‌تر است که ویژه دشمنان اهل‌بیت(ع) خواهد بود.
وی با بیان اینکه مؤمنان واقعی همانند رسول‌الله(ص) و اهل‌بیت(ع) بدون هیچ چون و چرایی تابع اوامر الهی هستند، ادامه داد: این‌گونه افراد پیوسته در حال خدمت به خلق‌الله و عبودیت هستند و توحید‌محوری را به‌عنوان رمز موفقیت خود انتخاب کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان قم در بخش دیگری از سخنان خودگفت: زائران امام رضا علیه‌السلام باید از ایشان حاجت‌های خوب و بزرگ بخواهند درحالی‌که گاهی برخی خود را مشغول حاجت‌های کوچک می‌کنند، البته خواستن آن عیبی ندارد اما بهتر است از امام حاجت‌های مهم همانند ظهور حضرت مهدی(عج)، جزو یاران ایشان شدن و به حکمت و معرفت رسیدن را بخواهیم.
وی تأکید کرد: شیعه واقعی پیوسته به اهل‌بیت(ع) متوسل شده و به غیر آن‌ها دل نمی‌ببندد، هر چند توسل به اهل‌بیت(ع) در راستای توسل به خالق هستی است، در روایتی امام معصوم(ع) می‌فرماید:که شیعه واقعی به غیر ما دل نمی‌بندد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تأکید بر اینکه ولایتمداری یک امر ضروری برای مسئولان به‌شمار می‌رود، عنوان کرد: مؤمن واقعی در هر زمانی پیرو امام زمان خویش است و خارج از چارچوب ولایتمداری قدم برنمی‌دارد.
خاطرنشان می‌شود، نماز جماعت مغرب و عشاء رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی در این ایام به امامت آیت‌الله سید محمد سعیدی امام‌جمعه شهر مقدس قم اقامه خواهد شد.