به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام شاهرودی عصر امروز در سالروز رحلت حضرت ام‌البنین(س) در شبستان امام خمینی(ره) گفت: انسان برای رسیدن سریع‌تر و آسان‌تر به‌مراتب بالاتر مادی و معنوی، نیاز به یک الگو دارد. داشتن الگو نیاز فطری انسان است و اگر این الگو ارزشمند باشد سعادت انسان را در پی دارد و اگر این‌گونه نباشد، انسان را به انحراف و تباهی سوق خواهد داد.

وی افزود: نظام‌های استکباری و سرمایه‌داری  با خباثتی که دارند با تأثیر گزاری الگوها  و مدل‌ها توانسته‌اند الگوهای پوشالی خود را در قالب پویانمایی به دیگر جوامع تحمیل نمایند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: به‌اندازه کافی در جامعه اسلامی ایران الگو وجود دارد و کم نیستند جوانان الگویی که در دفاع مقدس وجود داشته‌اند، اما باید هنر معرفی کردن آن الگوها نیز وجود داشته باشد که نسل جوان به سمت این الگوها برود.

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام الله علیها تأکید کرد: امروز روز رحلت بانویی است که یک الگوی تمام‌عیار برای مادران و همسران شهدا و بانوان جامعه اسلامی است چراکه تنها یکی اوصاف ایشان که بر تمام عالم طنین‌انداز است تربیت فرزندی همچون حضرت ابوالفضل علیه‌السلام است.

حجت‌الاسلام شاهرودی اضافه کرد: زمانی که حضرت علی علیه‌السلام بعد از شهادت بانوی دوعالم قصد ازدواج داشتند، به دنبال همسری با اصل و نسب و شجاع و عالمه بودند که حضرت ام البین(س) را به همسری برگزیدند. ایشان صفات بارزی همچون، شجاعت، سخاوت، غیرتمندی، علم ، صبر، استقامت و… داشتند، این بانو اسوه صبر و استقامت و ادب می‌باشند.

وی در ادامه گفت: کسی که می‌خواهد به همسری ولی خدا دربیاید، باید صفات فوق‌العاده‌ای داشته باشد  و در تمام جهات سرآمد باشد لذا حضرت ام‌البنین(س) با صفاتی که داشتند موردقبول حضرت علی علیه‌السلام واقع شدند.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان خاطرنشان کرد: این بانو توانستند فرزندی همچون حضرت ابوالفضل علیه‌السلام تربیت نمایند و تمام عواطف خود را صرف سیدالشهداء و فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله علیها نمودند. ایشان در تمام حالات با ایثار و فداکاری با فرزندان بانوی دوعالم برخورد نمودند و درنهایت نیز فرزندان خود را در راه دفاع از سیدالشهدا در عاشورا تقدیم دین و مکتب اسلام نمودند.