به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی طی سخنانی در شب مبارک نیمه شعبان در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: وعده خداوند بر این است که هر کسی که دو ویژگی ایمان به خداوند و عمل صالح را داشته باشد بالاخره از جانشینان روی زمین می شود.

وی گفت: همواره در طول زندگی هر کسی اهل ایمان و عمل صالح باشد منشا خیر وبرکت می شود و تخلف از این مسئله در عالم هستی وجود ندارد.

سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: وجود مبارک امام زمان علیه السلام باعث گسترش عدل و داد در عالم هستی و کره خاکی خواهد شد و بعد از شب های قدر طبق روایات، شب نیمه شعبان از ارزش معنوی بالایی برخوردار است.

میرهاشم حسینی تاکید کرد: فلسفه و علت‌های غیبت، آسیب‌ها و آفت‌های مهدویت و وظایف منتظران از مباحثی است که ضرورت دارد به طور صحیح در جامعه مورد بررسی قرار بگیرد.

وی یادآور شد: از عمده دلایل غیبت بنا به نقل شیخ صدوق در کتاب «کمال الدین و تمام النعمه» آزمایش و امتحان انسان های جامعه آخرالزمانی و وجود راز خاصی در خلقت که جز با ظهور حضرت معلوم نخواهد شد.

کارشناس مذهبی حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: همواره در عصرغیبت باید مواظب آفت ها و آسیب های بحث مهدویت باشیم که مدعیان دروغین و سوء استفاده کنندگان از غفلت منتظرین، ضربات مهلکی را به عقاید و بحث مهدویت و انتظار وارد ساخته اند.

وی در ادامه گفت: کسانیکه برای ظهور وقت مشخصی را تعیین کنند قطعا جزو شیادان و مدعیان دروغین هستند که در صدد ضربه زدن به مکتب تشیع و مباحث مهدویت هستند و شیعه نباید فریب این انحرافات را بخورد.

میرهاشم حسینی اظهار داشت: تطبیق وقایع اقصی نقاط دنیا با زمان ظهور و بیان تصویر نادرست از عملکرد امام زمان علیه السلام در زمان ظهور، از دیگر انحرافات و آفت های مهدویت است.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: یکی از بهترین ادعیه ای که وظایف منتظران را به زیبایی بیان نموده است دعای عهد است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از وظایف اصلی منتظران، معرفت درست نسبت به ولایت امام زمان علیه السلام است به گونه ای که یک منتظر واقعی به معنای واقعی کلمه، امام معصوم را حجت خداوند می داند و با تمام وجود در مقابل اوامر امام زمان علیه السلام تسلیم است.

میرهاشم حسینی در پایان گفت: شناخت روش نصرت امام عصر(عج)، تلاش در راستای به ثمر رسانی اهداف حضرت و حمایت و دفاع از امام زمان علیه السلام از دیگر وظایف منتظران واقعی است.