به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی امشب بعد از قرائت دعای توسل در شبستان امام خمینی(ره) گفت: وقتی سخن از سبک زندگی اسلامی-ایرانی به میان می‌آید چندین دیدگاه متبادر به ذهن می‌شود و نظریات مختلفی از سوی صاحب‌نظران مطرح می‌شود که مکمل همدیگر هستند، اما دیدگاه اصلی در حقیقت ناظر به دنیا و آخرت در قالب الگو گیری از قرآن و روایات است.

وی افزود: دیدگاه اول ناظر به سبک زندگی فردی و امور جزئی است مثل خوردن، آشامیدن، لباس پوشیدن، معاشرت کردن که این نوع روش‌ها فراوان در کتاب‌های دینی موجود است و درواقع سبک زندگی اسلامی-ایرانی ناظر به این دیدگاه نیست.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دیدگاه دوم یک دیدگاه اجتماعی در متن جامعه امروزی است مثل علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی و تعاملات اجتماعی که نیازهای نسل‌ها در جامعه بر اساس اقتضائات مطرح می‌شود؛ چه‌بسا ارائه سبک در جامعه فعلی یک هنجار به‌حساب آید درحالی‌که این امکان وجود دارد در میان نسل‌های آینده تبدیل به یک ناهنجار شود و لذا سبک زندگی اسلامی- ایرانی به دنبال این دیدگاه هم نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: دیدگاه اصلی و بسیار مهم، دیدگاه جامعه متکامل اسلامی است که اگر این دیدگاه عملی شود، دو دیدگاه قبلی نیز خودبه‌خود عملی خواهد شد، لذا سبک زندگی باید در جامعه متکامل مطرح شود که هم شامل نسل امروزی و هم شامل نسل‌های آینده شود. این دیدگاه ناظر به الگو گیری است و دین اسلام در تمام زوایا و سبک‌های زندگی الگو دارد و به ادله محکم و مستند و متعدد جامعه اسلامی متکامل، نیازمند قوانین قرآن و روایات است.

حجت‌الاسلام مؤمنی تأکید کرد: بهترین الگو حضرات معصومین هستند و الگوی صحیح منحصر در ائمه اطهار می‌باشد، چراکه صراط مستقیم رسول خداست و بعد از رسول خدا حضرت علی علیه‌السلام و اولاد ایشان می‌باشند.

وی یادآور شد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز هم بهترین الگو در تمامی سبک‌های زندگی برای مردان و بانوان است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: ارتباط‌گیری نسل‌ها و درک همدیگر والدین و فرزندان امروزه یک معضل شده است، درحالی‌که سیره حضرت زهرا سلام‌الله علیها الگوی مناسب برای رفع این مشکل است، چرا رابطه ایشان با رسول خدا آن‌قدر بامحبت و صمیمی بود که قابل وصف نیست.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: عشق و محبت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، در خانواده نسبت به همسر و فرزندان و احترام و اکرام در خانواده الگوی دیگر این بانو برای ارائه سبک زندگی اسلامی و جامعه متکامل می‌باشد.

وی تأکید کرد: نقش بانوی دوعالم به‌عنوان یک مادر در تربیت فرزندان صالح و نهادینه کردن روحیه فداکاری در بین افراد خانواده و همچنین عبودیت و بندگی به درگاه خداوند، از الگوهای مهم دیگر این بانو برای سبک زندگی اسلامی- ایرانی و جامعه متکامل است که باید توجه جدی به آن‌ها شود.