به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با شورای هیأت رزمندگان استان قم با اشاره به سی امین سال تاسیس هیئت رزمندگان اسلام قم گفت:سالگردها یادآور اهداف و انگیزه‌هاست، سالگرد هیأت رزمندگان با تشریفات خاص و بدون هدف دنبال نمی‌شود چراکه استمرار اهداف هیأت رزمندگان فراتر از برگزاری یک مراسم است
وی با تاکید بر اینکه در رأس اهداف هیأت رزمندگان رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی از این هیأت چه انتظاراتی دارند و به این انتظارات جامع عمل بپوشانیم.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: مؤسسانی که در تشکیل هیأت رزمندگان نقش داشته اند باید به صورت ویژه مورد تجلیل قرار گیرند؛ پرداختن به دغدغه‌های این افراد از جمله حفظ روحیه رزمندگی نیز امر بسیار مهمی است.
وی با اشاره به اینکه پاسداری از اهداف اصلی تشکیل هیأت رزمندگان باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: هیأت رزمندگان نمی‌تواند دین مدار، قرآن‌محور، ولایت‌مدار و عترت‌مدار نباشد این محور‌ها از اهداف بلندی است که باید توسط گروه مشخصی به صورت ویژه دنبال شود و مداحان و سخنرانان در این هیأت باید سخنرانی‌ها و مدیحه‌سرایی‌های خود را با این محورهادنبال کنند.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه هیأت رزمندگان در جامعه و میان مردم تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: هیأت رزمندگان همانند یک نهر موجودی پویا، بانشاط و درحال حرکت است به همین علت همیشه باید با اهداف مورد نظر خود جاری باشد؛ این هیأت همانند آب شیرینی است که در میان گرفتاری‌های تلخ و شور جامعه حرکت و به میزان تاثیرگذاری خود در جامعه شیرینی تزریق می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه موجودی که در طبع آن حرکت، نشاط و پویایی بوده اگر راکد بماند متعفن می‌شود، گفت: هیأتی که طبع آن تحرک و به دنبال ارائه ایده، فکر و حرکت جامعه است اگر از اهداف و حرکت بماند نه فقط بدون استفاده باقی می‌ماند بلکه متعفن خواهد شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم بر لزوم روحانی‌محور بودن هیأت‌های مذهبی تاکید کرد و گفت: هر چند حضور قاری، مداح و سفره پذیرایی بسیار مطلوب و مفید است اما باید مراقب خطر قاری‌محور، مداح‌محور و اطعام‌محور بودن هیأت‌های مذهبی باشیم.
وی یادآور شد: رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی طی چندین سال اخیر برای مداحان باید در قالب یک طرح محور های آن استخراج شود و در هیأت‌های مذهبی و جلسات در قالب‌های مختلف به مخاطبان ارائه و برای حاضران خوانده شود