به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قم، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده است، بیان کرد: نباید درباره این منشور حیاتی فقط به همایش و کنگره بسنده کرد، بلکه برای رشد و تعالی مادی و معنوی، این بیانیه‌ را باید به باور ملی و فرهنگ عمومی، سبک مدیریتی، روش اجرایی و الگوی حرکت تبدیل کرد.
وی بیان کرد: اگر صحبت از تصحیح خطاهای گذشته به میان می‌آید، به معنای انفعال دربرابر تمدن غربی نیست، بلکه به این معناست که با انعطاف، حکمت، عقلانیت و بهره‌مندی از ۴۰ سال تجربه انقلاب، با شجاعت برخی از اقدامات و تصمیم‌ها را در مسیر تحقق آرمان‌های انقلابی تصحیح یا تکمیل کنیم.

امام جمعه قم استفاده از ظرفیت فرهیختگان حوزه و دانشگاه و عزم اراده ملی و جوشش انقلابی جوانان را مورد تاکید قرار داد و افزود: آرمان‌ها، شعارها و اهداف و مسیر انقلاب اسلامی بعد از ۴۰ سال همچنان تازه و با طراوت است و ملت با وحدت و برادری از این ارزش‌ها دفاع و حمایت کرده و از حرکت به سمت خودسازی، جامعه‌سازی و زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت و برای اصلاح جهانی بر مدار عدالت هرگز کوتاه نخواهند آمد.
وی با اشاره به اینکه در این بیانیه معنویت و اخلاق مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، بیان کرد: شکل‌دهی به جامعه اخلاقی نیاز امروز کشور است و توحید و بندگی خداوند مبنای اخلاق و اخلاق هم زیربنای قوانین و مقررات و حلال همه مشکلات است.
آیت‌الله سعیدی افزود: انتظار است که در محیط خانواده، مدرسه، اداره و بازار و در میان اقشار مختلف اخلاق‌مداری به عنوان ارزش انقلابی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی به استقبال مراجع تقلید، اساتید حوزه، جامعه مدرسین و دیگر نهادهای حوزوی و تشکل ‌های انقلابی و دانشگاهی از بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: بر پایه این منشور می‌توان با انسجام‌بخشی آینده روشنی را برای ایران رقم زد.
نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری تاکید کرد: هفت سال پیش در پی لشکرکشی اردوگاه استکبار به سوریه و استفاده آمریکا از گروههای تکفیری، رهبری فرمودند که سوریه نباید بشکند و نمی‌شکند و اکنون بعد از گذشت ۷ سال وعده رهبری محقق شد.
وی تاکید کرد: حضور رئیس جمهور سوریه نشان دهنده پیروزی محور مقاومت و شکست ترامپ و ایادی منطقه‌ای آن‌هاست.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه رهبری فرمودند که بشار اسد قهرمان جهان عرب است، یادآور شد: کشورهایی که به مقاومت و جریان ولایت وفادار هستند عزیز و سربلند می‌شوند اما حسنی مبارک‌ها و قذافی‌ها با ذلت سرنگون شده و استکبار برای نجات ایشان کاری نمی‌تواند بکند.

سعیدی با اشاره به اینکه ملت ولایتمدار ۴۰ سال است که به پای انقلاب صابر و مقاوم ایستاده و در مقاطع مختلف مثل راهپیمایی‌ها و حضور در پای صندوق‌های رای وفاداری خود را به انقلاب اثبات رسانده است، افزود: ملت وابسته به جریان خاصی نیست و اگر گروهی به فکر خدمت باشد، از آنها حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم در خصوص خرید کالای ایرانی رغبت و غیرت خود را نشان داده‌اند، افزود: بیش از همه، مردم ولایتمدار ما هستند که بر شعارهای رهبری پای فشرده و در این مسیر حرکت کرده و انتظار است که دولتمردان مسئله معیشت را جدی بگیرند.
امام جمعه قم با بیان اینکه دولت باید برای گرانی‌های سرسام آور در حوزه زندگی روزمره مردم فکر عاجل کند، تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی باید با کسانی که قصور یا تقصیر در ایجاد اخلال در عرصه اقتصاد دارند، برخورد قاطع داشته باشند چون اینها دانسته یا ندانسته با آمریکا و صهیونیست‌ها همدست هستند.
وی اضافه کرد: ملت می‌خواهند با مفسدین و اخلالگران اقتصادی برخوردی پشیمان کننده و عبرت‌آموز صورت گیرد.