به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امشب بعد از اقامه نماز جماعت در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام طی سخنانی با اشاره به روایتی از امام جواد علیه‌السلام اظهار کرد: بر اساس روایتی از حضرت، کسی که قبر پدر ایشان را زیارت کند بهشت برای او ضمانت می‌شود.

وی با بیان اینکه زیارت‌ها با نیت‌ها و انگیزه‌های مختلفی انجام می‌شود، اضافه کرد: خداوند متعال بر اساس این نیت‌ها و قصدها برای زائران اجر و پاداش درنظر خواهد گرفت.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: عده‌ای به سفر می‌روند اما نیت اصلی آن‌ها تفریح و گردش است و در کنار این نیت به موضوع زیارت نیز توجه دارند، این رویکرد مطلوب است اما ثواب آن با ثواب سفری که فقط با نیت زیارت انجام می‌شود قابل مقایسه نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه انگیزه برخی از مردم در زیارت رفع دلتنگی و اندوه خود است، مطرح کرد: گاهی برخی دلتنگی‌ها به علت گناه افراد، وابستگی به دنیا، شهوت‌رانی، توجه به امکانات دیگران، عصبانیت‌ها، از دست دادن نزدیکان و خیال‌بافی‌هاست و این موضوع طبیعی است که افراد برای رفع دلتنگی خود به باب‌الحوائج‌ها مراجعه کنند.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: انگیزه برخی از افراد در زیارت ادای اجر رسالت است که این نوع از زیارت به صورت کامل مورد قبول صاحبان حرم‌های مطهر است؛ همانطور که نماز، روزه و امر به معروف و نهی از منکر واجب است برای شیعیان مودت و محبت به معصومین(ع) نیز واجب است و این ادای محبت در زیارت نهفته است.

وی با تاکید بر اینکه معرفت‌افزایی یکی دیگر از اهداف مردم در زیارت است، تصریح کرد: زیارت‌نامه‌ها با هدف معرفت‌زایی نوشته شده است به همین علت زائران باید نسبت به آن‌ها نگاه ویژه‌تری داشته باشند تا بتوانند نسبت به جایگاه، سمت، موقعیت، ولایت و امامت امام به معرفت لازم برسند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: هر فردی که به دنبال باور و اعتقادات واقعی اسلام است باید به ولایت حضرت محمد(ص) و خاندان پاک و مطهر ایشان ایمان داشته باشد.