به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در آیین بزرگداشت روز ملی شهدا و تکریم ۴۷۲ خانواده معظم شهید و ایثارگر شهرداری قم که با عنوان دومین یادواره شهدای چهل‌چراغ در سالن همایش‌های شهرداری مرکز قم برگزار شد، با بیان اینکه ما محتاج برگزاری این مراسم‌ها هستیم، اظهار کرد: شهدا هیچ نیازی به ما ندارند چراکه در جایگاه والایی هستند که از حضرت حق رزق دریافت می‌کنند.
وی از شهدا به‌عنوان وجه‌الله نام برد و ادامه داد: برگزاری این مراسم‌ها هشدار و عبرتی برای ماست تا شیوه رفتن خود از دنیای هستی را انتخاب کنیم، ما جان‌ها و سرمایه‌های خود را ارزان به‌دست نیاورده ایم که آن‌ها را به‌راحتی از دست دهیم.
امام‌جمعه قم ادامه داد: اکنون در آستانه تحویل سال و سفرهای نوروزی هستیم و به‌خوبی به یاد داریم که سال گذشته بسیاری از افراد در سفرهای نوروزی و تصادفات جان خود را از دست داده‌اند اما اکنون نامی از آن‌ها نمانده است درحالی‌که شهدا که در مسیر رضای خدا جان خود را از دست دادند بعد از دهه‌ها همچنان در میان ما زنده هستند.
وی با بیان اینکه ما راجعون هستیم و به سمت حضرت حق باز می‌گردیم، گفت: این رجعت انواع و اقسام مختلفی دارد، ما آبرومند از آن جایگاه به دنیای مادی آمده‌ایم اما مهم این است که آبرومند نیز به آن جایگاه بازگردیم و مراجع تقلید، علما و ولایت فقیه ما را راهنمایی می‌کنند تا به این هدف برسیم.
آیت‌الله سعیدی ادامه داد: امام حسین علیه‌السلام همه جان، هستی و سرمایه خود که خانواده‌ ایشان بودند را در مسیر الهی تقدیم کردند و بازگشت آبرومندی را رقم زدند اما اکنون برخی از افراد به گمان خودشان برای جریان و خط، خودشان را خراب می‌کنند و آبروی خود را از دست می‌دهند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم خاطرنشان کرد: اگر جامعه به خواب فرو رود و ارزش‌های خود را کنار بگذارد باید از ناموس خود هم هزینه کند همانطور که در دورانی در کشور خودمان نیز شاهد ظلم ستم‌کاران بوده‌ایم.
وی بر لزوم مرور و بازخوانی وصیتنامه‌های شهدا تاکید کرد و گفت: شهدا بر لزوم رعایت حجاب، حفظ جایگاه ولایت فقیه، تبعیت از این مقام و کار مسئولان برای رضای خدا تاکید داشتند و این اصول باید در جامعه امروزی ترویج شود.
آیت‌الله سعیدی از اعتراض حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نسبت به سخن گفتن از فتنه‌گران در مجلس یاد کرد و گفت: این شخصیت در مجلس از خود غیرتی نشان داد که قابل تقدیر است؛ برخی حواسشان نیست علمی که فردا برافراشته می‌شود علم امام حسین علیه‌السلام و امام موعود(عج) است، برخی نسنجیده و نپخته پای علم فتنه‌گران سینه می‌زنند درحالی‌که اگر این افراد توبه نکنند در قیامت هم باید به خداوند متعال پاسخگو باشند.
خاطرنشان می‌شود، در این مراسم به مناسبت روز ملی بزرگداشت شهدا توسط آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از جمعی از خانواده‌های شهدا تجلیل به‌عمل آمد