به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، علی‌اصغر کارشناس در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه واحد آموزش‌های غیرحضوری مرکز قرآن و حدیث با هدف نشر معارف فاطمی در میان اقشار و گروه‌هایی ایجادشده است که توان و امکان حضور در دوره‌های قرآنی و معارفی حرم مطهر را ندارند، اظهار داشت: در حال حاضر مرکز قرآن و حدیث در ۱۷ رشته معارفی به‌ صورت غیرحضوری برای فراگیران برنامه آموزش قرآنی و معارفی تدوین کرده است.

وی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام در رشته‌های غیرحضوری اعم از قرآنی و معارفی بدون محدودیت زمانی است، تصریح کرد: امکان ثبت‌نام در هرروز و در هرماه برای علاقه‌مندان وجود دارد.

مسئول آموزش‌های غیرحضوری مرکز قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: در سال ۹۷، ۱۲۰۰ نفر در دوره‌های غیرحضوری مرکز قرآن و حدیث ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۱۰۰ نفر در طول سال در آزمون‌ها حضور داشتند.

کارشناس با اشاره به صدور ۲۰۰ گواهینامه پایان دوره برای شرکت‌کنندگان در آزمون‌های غیرحضوری مرکز قرآن و حدیث تصریح کرد: گواهینامه پایان دوره تنها برای کسانی صادر می‌شود که حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند.

وی افزود: در سال ۹۷ در رشته تربیت فرزند ۱۰۰ نفر، در رشته مهدویت ۵۰ نفر، در رشته احکام بانوان ۱۰۰ نفر، احکام عمومی ۶۰ نفر، در رشته سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری حدود ۲۰ نفر، رشته ترجمه و مفاهیم ۲۰۰ نفر، سیر مطالعاتی اندیشه‌های رهبری ۱۵۸ نفر، روخوانی ۱۰۰ نفر، تجوید ۱۵۰ نفر و در سایر رشته‌ها نیز ۱۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

مسئول آموزش‌های غیرحضوری حرم مطهر ادامه داد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در دوره‌های آموزش غیرحضوری می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۴ به شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها واحد غیرحضوری مراجعه کرده و یا با شماره ۳۷۱۷۵۵۳۰ تماس حاصل بگیرند.

لازم به ذکر است، چهل و پنجمین  دوره از آزمونهای آموزش غیر حضوری همزمان با ۲۴ اسفندماه در نوبت صبح و عصر در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر برگزار خواهد شد.