به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در سلسله جلسات تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که شب گذشته بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور جمعی از زائران و مجاوران بارگاه قدسی رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: یکی از اهداف زیارت آشنا شدن زائر با معارف اهل‌بیت(ع) است.
وی تصریح کرد: نشستن در محفلی که در آن فضایل اهل ‌بیت(ع) ذکر شود فضیلت بسیاری دارد، چرا که در این محافل دوستداران اهل بیت(ع) با معارف آن بزرگواران آشنا می‌شوند و آشنایی با این معارف در داشتن سبک زندگی دینی تاثیر بسزایی دارد.
خطیب حرم رضوی افزود: رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) آمده‌اند تا احکام و امر خداوند را در روی زمین اجرا کنند. وظیفه مردم خوب شنیدن این معارف توحیدی و عمل به آن است.
وی ادامه داد: برای احیا کردن امر اهل‌بیت(ع) باید به تفسیر قرآن مراجعه کرد و در صورت وجود سوال یا ابهام از عالمان دینی در این مورد سوال کرد. چرا که آنها با این علوم آشنا هستند و می‌توانند پاسخگوی سوالات مردم در این زمینه باشند.
نماینده ولی فقیه در استان قم ابراز کرد: اگر مردم با معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) آشنا شوند در پرتو این معارف به دین خدا گرایش پیدا می‌کنند. پدر و مادر باید سعی کنند که فرزندان خود را با این معارف ناب آشنا کنند.
وی با بیان اینکه پدر و مادر بهترین مبلغ دینی برای فرزندان خود هستند، اظهار کرد: فرزند باید در محیط خانواده بسیاری از مسائل دینی از جمله حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر و … را یاد بگیرد.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (ع) با اشاره به اهمیت دوستی و محبت اهل‌بیت(ع) بیان کرد: این محبت و مودت باید همراه با عمل به دستورهای آنها باشد و تنها دوست داشتن و محبت داشتن نسبت به آن بزرگواران کافی نیست.