به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در ویژه برنامه تبلیغی و مذهبی حرم مطهر رضوی که شب گذشته بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) آستا رضوی برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: دعا یکی از برترین عبادت‌ها محسوب می‌شود و هیچ دعایی بدون اجابت نیست به طوری که خداوند دعای همه انسان‌های روی زمین را می‌شنود و به اجابت می‌رساند البته نوع اجابت دعا با آن چیزی که در ذهن ما وجود دارد فرق می‌کند.
وی تصریح کرد: دعا کردن فضایل بسیاری دارد و خداوند در قرآن کریم انسان‌ها را به دعا دعوت کرده است و همچنین وعده داده دعای هر دعاکننده‌ای را اجابت می‌کند. بنابراین ما نباید از دعا کردن و طلب خیر از درگاه خداوند غافل شویم.
تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در رابطه با حاجاتی که برآورده نمی‌شوند و بنده در پی آن بی‌تابی می‌کند بیان کرد: ایشان فرموده‌اند: «یا شما کسی را که می‌خوانید نمی‌شناسید، یا طالب چیزی هستید که متوجه آن نیستید و یا گاهی در مقام حکم نسبت به خداوند قرار می‌گیرید». که این اوصاف اصلا شایسته‌ مؤمنین نیست.
وی با اشاره به اینکه ائمه ‌اطهار(ع) و امام رضا(ع) بهترین واسطه برای طلب حاجت از خداوند هستند ادامه داد: در حرم مطهر رضوی و دیگر حرم‌های شریفه زمان دعا کردن ذره‌ای به استجابت آن شک نکنید زیرا این وعده‌ الهی است.
سعیدی تأکید کرد: برآورده شدن دعا همیشه حس کردنی و قابل مشاهده نیست، گاهی به وسیله‌ دعا بلا و سختی‌ها از انسان دور می‌شود اما خود او آگاه نیست و متأسفانه برخی از مواقع بنده دعای مستجاب شده را به اشتباه تحلیل می‌کند.
امام‌جمعه قم کرد: بشر از درک مسائل خلقت عاجز است و مصلحت کار را نمی‌داند که یا زمان رسیدن به این خواسته نیست و یا در صورت رسیدن به آن ضرر می‌بیند پس باید صبر پیشه کرد و کار‌ها و امور را به خداوند سپرد. کسی که به خدا توکل کند و امور زندگی‌اش را به او بسپارد قطعاً موفق خواهد شد.
وی اظهار داشت: در قرآن کریم اشاره به اشخاصی شده که بارها دعا کردند تا رزق و روزی‌شان فراوان شود ولی بعد از رسیدن به خواسته خود برای اینکه ظرفیت مال دنیا را نداشتند به بخل و به دنبال آن بی‌دینی دچار شدند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم افزود: اصرار بر دعا خوب است و به آن تأکید شده اما مؤمن باید به علم خداوند نسبت به خیر و صلاح بنده معرفت داشته باشد و در نهایت همه چیز را به او بسپارد.
وی یادآور شد: وظیفه مؤمن بعد از دعا این است که به خدا اعتماد کند و بداند اگر این خواسته به خیر و صلاح او باشد حتما اجابت می‎شود. البته از آنجا که خداوند به خیر و صلاح ما بیشتر از خودمان آگاه است طوری دعای ما را اجابت می‌کند که به صلاح ما باشد.