به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سردار شاهچراغی امروز در نشست ستاد کمک‌های مردمی استان قم به مناطق سیل‌زده با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر و نماینده ولی‌فقیه در استان قم، که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) انجام شد، با بیان اینکه بارش‌های اخیر قبل از سال ۹۸ روند خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: هر چند برکات این بارش‌ها در آینده نمایان خواهد شد اما با توجه به حجم بالای بارندگی و نبود پیش‌بینی‌های لازم خسارات‌هایی به مردم وارد شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به گستردگی مناطق، در مجموعه سپاه و بسیج قرار بر این شد که با استفاده از تجربیات زلزله کرمانشاه، ساماندهی نیروهای مردمی و حرکت‌های جهادی دنبال شود.
فرمانده سپاه استان قم با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغ وزارت کشور دستگاه‌های متولی و مربوطه در استان قم برای امدادرسانی به مردم گلستان اقدامات قابل توجهی را دنبال کردند، اظهار کرد: بر اساس منطقه‌بندی که توسط سپاه اعلام‌شده، استان قم به‌عنوان معین لرستان معرفی شده است.
وی از غرق منازل پل دختر در سیل یاد کرد و گفت: هرچند راه‌های دسترسی به معلولان و پل دختر باز شده است اما اطلاعات دقیقی از برخی روستاها که راه دسترسی به آن‌ها فقط با بالگرد امکان‌پذیر است، در اختیار نیست.
شاهچراغی عنوان کرد: نزدیک به ۲۰۰ روستا در محدوده سیل قرار گرفته و ۶ روستا کامل زیر آب رفته است و متاسفانه شدت بارندگی و سیل به صورتی بوده که در روزهای نخست دسترسی تلفنی قطع شده و اکنون یکی از اپراتورها وضعیت ارتباطی را ترمیم بخشیده است.
وی با بیان اینکه ۵۰ روستا درگیر مشکل قطعی آب هستند، مطرح کرد: بازگشایی جاده‌ها و معابر لرستان یکی از مهم‌ترین اولویت‌هاست که مورد توجه قرار گرفته و در این راستا به دنبال استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم هستیم.
شاهچراغی با تاکید بر اینکه سپاه تا زمان مورد نیاز در کنار مردم خواهد ماند، خاطرنشان کرد: رفع مشکلاتی که در لرستان پیش‌آمده با توجه به وضعیت اقتصادی نامطلوب مردم نیازمند کمک‌های مستمر دستگاه‌ها و مشارکت‌های مالی مردم است.
وی یادآور شد: جمعیت زیادی از مردم روستاهای سیل‌زده مورد پوشش نهادهای حمایتی هستند و با انجام هماهنگی‌های انجام شده تعمیر و ساخت منازل خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد و همچنین خانواده‌های ایثارگر و جانبازان که وضعیت بدتری نسبت به دیگر خانواده‌ها دارند توسط نیروهای جهادی و بسیجی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.